Kattryd

Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Camilla - 13 februari 2015 07:26

 

 Det är väl knappas någon som har missat att det pågår hästtävling i Borås....nä tänkte väl det. Ja nu är det igång och idag är det halvtid i tävlingen och det med SM finaler som går i eftermiddag. Det är en spektakulös tävling med sååå många fantastiska människor som driver detta och att det år från år bara funkar så bra. 


I måndags kom de första ekipagen till tävlingen, inte så många men ändå några. Tisdagen var den dag då de flesta anlände och jag hade uppdraget att välkomna dem tillsammans med två andra glada tjejer, vi gav dem var sin goodiebag fylld med saker som är bra att ha...såsom nagelack och mascara...ha ha, undrar om våra manliga ryttare uppskattade dem (kanske blir present till flickvän), de fick infon om vart de skulle lasta ur sina hästar och vi lotsade dem till våra parkeringskollegor som visade dem vart de skulle parkera sitt ekipage....ja det är ju inga små bilar de kör, och det häftiga är att det är heller inga stora tjejer som kör...ha ha, en del ser ju knappt ut ur rutan...coolt!!!!


     

 I entren möts man utav ett gäng härliga tjejer som står i vår infodisk där alla besökare kan få sina passerband, information om våra tävlingar, program, boka shuttleservice m.m En godisskål fylld med godis välkomnar dig på ett varmt sätt. I samma entre så har vi också vår shop, där du kan köpa ur den fina speciellt framtagna kollektionen för just denna tävling, många var där och shoppade loss under gårdagen och Nelly som står och säljer var glad och nöjd.

 

 På väggen i entren hänger det en fantastiskt fin tavla och jag blev helt lyrisk (igen), målad utav Shai Dahan, som är en fantastisk konstnär och målar hästarna på ett magiskt sätt, han är också en av de som målar på våra husväggar i Borås....vilken kille! En trappa upp innanför resturangen kan våra vip-gäster sitta i en väldigt exklusiv miljö på en balkong, där får de något att äta och dricka samtidigt som de kan sitta och se på tävlingen...very nice!

                                                                  

Ja det är imponerande vilken tillställning och jag är stolt att vara en del av denna organisation, vår hinderpark är en också speciellt framtagen för tävlingen och kommer idag då SM finalerna går gå helt i gult och blått...till på söndag sviftas den om till svart/vit....många bommar blir det och vår fantastiska banpersonal dekorerar fint med alla blommor, vackert vackert!!!

   Efter att ha varit ute i det kalla i två dagar och servat med bilar, kört bilar, hänvisat lastbilar, tänt hundratals mashaller, välkomnat, hängt frallor på boxväggar m.m så kryper jag idag in i värmen och vårt domarbås, tre dagar på första parkett och jag startar med SM-finalerna, en spännande dag jag går till mötes.


När matte är på andra uppdrag så måste ju ruljansen skötas här hemma och under den här upptagna veckan så sköts och rids pållarna utav en härligt glad och duktig tjej....samtidigt som mina stallkollegor hjälper till med det andra praktiska...det är helt fantastiskt att ha så bra människor omkring sig och jag är lycklig för det. 


Ne, nu är det dags att ta tag i morgonsysslor innan jag drar ner till för denna veckan mitt andra hem och som vår tävlingsledare säger.... "familj"....önskar alla en fantastisk helg och vill du följa tävlingen så finns den på fb, hemsidan och framförallt vår Blogg...

                           .....tjingeling!!!     


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards