Kattryd

Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Camilla - 13 juli 2014 13:24

 

 Veckan går mot sitt slut, ute regnar det och jag hade en liten stund över mellan gårdsgöromålen så lite bloggning kunde vara på sin plats...jag kan summera veckan som en vecka där solen aldrig gick ner.



Startade den med den obligatoriska resan till Falsterbo tillsammans med goda väninnnan AT. Vi hade tur som fick tag i ett härligt boende mitt inne i pittoreska Skanör där gässen har ett eget övergångställe, rabatterna är fulla av lavendel och de små låga stenhusen lyser vitt i solen   


  I år hade cyklarna fått åka med och det blev härliga cykelturer på Falsterbos gator och till tävlingarna som var det som gjorde att vi var här. Vädret var som vanligt när man är i just Falsterbo - sol sol och sol, vilket gör det så fantastiskt enkelt, man kan sitta i gräset och njuta utav vackra hästar samtidigt som man dricker ett glas gott rosé, man tar en tur till stranden, och det blir långa sköna kvällar i glada människors sällskap. Ja jag kan ju sitta här och skriva romaner om hur otroligt det är på denna plats men det tänker jag inte göra, det får man uppleva själv eller se på lite bilder....!



   

     

Pållarna har lite semester som sig bör i sommartid och Muffins har fått sällskap av sin kavaljer från förra året och är glad över det. Den lilla märren har kommit till ro i semesterlunken och kan som en vanlig häst gå och äta gräs utan att behöva jaga runt sina hagkollegor stup i ett för att stilla sin överskottsenergi. Lata dagar i hagen gör henne gott och hon får smälta hela vårens utbildning och tävling. Ser fram emot en sensommar/höst fylld med träning/tävling med denna lilla goa häst. 

 

Höbärgningen avslutade denna veckan på ett bra vis, det är alltid skönt när årets skörd är klar och man vet att hästarna har mat ett år framöver. I år blev det mycket gräs och många vita bollar, ja hästarna behöver inte gå hungriga. När höskörden är färdig så måste man fira och det gjordes på bästa vis tillsammans med bästa familjen på Liseberg och matte fick stilla sitt barnasinne för en stund. Den berömda HELIX provåktes och jag måste ju säga att det var nog bland det bästa jag åkt, stabil, fartfylld och en adrenalinkick som hette duga....yeah!


Nä nu ska jag inta en sillunch med bästa mannen i mitt liv så jag önskar alla en fortsatt fin dag och en bra start på nästa vecka...och imorgon är det måååndag....tjohooo... och glöm inte...


 

CARPE DIEM
                                                             ....tjingeling!!!







Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards