Kattryd

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Camilla - 14 april 2014 06:53

 

 Vaknat till en måndag igen, och efter att sovit och drömt skönt hela natten så känns det gott och jag ser fram emot en kortvecka.....eller inte, veckan går så attans fort ändå så egentligen behövs alla (arbets)dagar...hm...jag har många bollar i luften så tiden bara flyger iväg och ibland önskar jag väl att dygnet kunde ha fler timmar, eller kanske mindre bollar...ha ha. Veckan fylls med jobb, egenträning, egenträning och så lite ponnyträning, jag måste slipa formen inför första starten på min lilla vackra Muffins, den närmar sig med stormsteg och jag har glömt hur mycket träning det måste till för denna gren....dressyrträning, hoppträning och terrängträning....allt ska in i schemat. Första säsongens terrängträning på onsdag får nog bli höjdpunkten på veckan och det ser ut som det ska bli vackert vårväder dessutom...även om man inte kan tro det nu när man tittar ut genom fönstret....BAH...mer sol önskvärt....men det är ju bara måååndag    


 

 I lördags dressyrdebuterade vi jag och min vackra bruna, hon har ju varit tonåring väldigt länge och jag såg väl kanske inte fram emot denna tävling men ibland får man ta tjuren vid hornen och bara göra det...vilket var fallet. Åkte till Brämhult som hade en lite lagom tävling att starta upp på. Det var kallt och blåsigt så jag tänkte det här blir kul med en liten hormonstinn tonåring....kommer ju flyga högt och lågt, mycket att kolla in på med staket, mycket hästar, lite utrymme att rida fram på...tjohooo det kommer bli lattjo...och inte minst för de andra när vi kommer in och tjolahoppar runt som ett yrväder....men ICKE...vet inte vad jag tänkte, men en lätt förvåning slog mig och vi red runt på det "lilla" framridningsområdet tillsammans med sex andra ekipage och den lilla tonåringen var lugn, krökte på nacken och var inte någon stjärnkikare som hon kan vara när det är många störande moment runt omkring henne, kunde till och med fatta galopp utan att gå i taket och hoppa runt, gjorde dock en kickut mot sporren som matte till dagen tagit fel på och satt på en liten större, och misstagen lär man sig utav och gör om gör rätt. Nästa gång blir det en lite mindre rundare sporre för den större den tyckte hon INTE om....he he...kittlade nog lite för mycket i sidan, och hon är ju ett STO som har ganska mycket åsikter...ha ha!


 


 Så kom starten och vi red in på banan....jag hade småkikat lite på de andra och det var många som inte tyckte om domarbåset, ville inte ens gå nära så det var det första jag gjorde, red rakt upp emot det och till min förvåning (igen) så fick jag inte en reaktion, inte heller mot staketen så när jag fick varsågod och rid satte jag mig ner i sadeln och bara red....en härlig känsla när hästen är lugn och avslappnad och man bara kan koncentrera sig på det man ska göra. För en hoppryttare som jag så är det ju ett stort företag att kunna hålla reda på ett helt dressyrprogram...hm...tur var väl att vi red ett lätt program...! Tonåringen var som bortblåst och hon var väldigt koncentrerad på det vi gjorde och över förväntan gjorde hon allt jag bad henne om...stundtals så blev hon lite ofokuserad och eftersom hon fortfarande är en "bebis" så blev det också lite vingligt men hon gjorde det sååå bra och jag är stolt över min lilla vackra....nu laddar vi vidare till vår första fälttävlansstart....tjohooooo!!!


 

 I ett lyckorus åkte jag hemåt med ett fint protokoll och hemma väntade ytterligare två vackra pållar på att bli ridna....en lycklig vit fick vara med matte i paddocken och skutta runt lite och inte märks det nåt vidare att han har hunnit bli 24 år gammal...han fick springa och värma upp lite själv medans matte tog fram lite hinder som vi skulle öva på, det blir ju inte så mycket hoppning för hans del numer men lite skutt emellanåt det gör honom så glad så glad....   även den stora Herr Brun fick sig lite skutt och vi laddar nu för hoppträning idag inne på klubben för Emma Emanuelsson, längesen vi tränade för henne men det ska bli spännande och riktigt roligt!

Önskar alla en härligt skön måndag och glöm inte:  "If it's to be - It's up to me!


                                                                                                                            ....tjingleling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards