Kattryd

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Camilla - 20 februari 2014 18:07

 

 Ja de som känner min vackra vita vet att det inte saknas energi hos denne man....och nu har han hittat sin jämlike, nämligen en tjej som heller inte lider av någon energibrist. Nisse och hans ryttarinna har funnit varandra och de dejtar mellan två tre gånger i veckan vilket matte är så glad över. Nisse får komma ut på äventyr och få utlopp för sin energi för även om man är pensionär så spritter det i kroppen. Och det är inte bara Nisse som behöver tränas, även hans ryttarinna står inför en utmaning som heter duga vilket jag nämnt tidigare hon ska nämligen rida det 100 mil långa Mongol Derby i Mongoliet, världens tuffaste "horse race", och jag är ganska tuff men här är det en som är tuffare, följ henne gärna på hennes resa dit...hon har en egen hemsida och bloggar flitigt om hennes uppladdning inför racet. Detta race är ej heller helt gratis, det kostar hela hundra tusen att deltaga och deltagarna är noga utvalda. Pengarna som man betalar går till välgörenhet så den som vill är välkommen att sponsra...blir du nyfiken så kan du läsa mer om racet HÄR!!


 

 Tänk att nu har det gått nästan en hel vecka sen vi tog "adjö" till det stora spektaklet som i år hade femårs-jubileum och SM...ja det känns tomt för jag har ju levt med denna "familj" under ett års planering i olika former och klart man är trött men på ett väldigt skönt sätt. Två tävlingar i en, unikt enligt vår domare Robert som också sa att detta är det största som hänt ridsportsSverige ever. Jag är glad, lycklig, euforisk, passionerad, och inte minst stolt över att få vara en del av detta. Under en vecka har det satts upp 200 mobila boxar, lagts ut tusentals meter med elkablar, körts ut drygt 12500 kg spån, satts upp byschor, grusat upp vägar och banor, klätt in sarg, pyntat, riggat ljud och ljusanläggning, städat städat städat....tagit emot 70 lastbilar-trailers, 250 hästar, 140 ryttare med lika många hästskötare/hangarounds (som vi skämt bort på ett fantastiskt sätt), burits några tusen liter vatten, bakat bakat bakat, lastat av hinder, burit hinder ut och in (ja hur många gånger går nog inte räkna), delats ut priser och pengar, sjungits "Du gamla du fria"....., packat upp kläder, preparerat underlag, tänt hundratals marschaller, burit ved till eldkorgar, dirigerat trafik,druckits öl, ätit god hemlagad mat...ja jag kan nog sitta här i oändlighet att räkna upp allt som gjorts...men det ska jag inte göra för nu är det fredag och jag ska ha myyys med mina hjärtan...slår upp ett glas rött och önskar alla en härligt lång helg....tjingeling   


                                               

                               


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards