Kattryd

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Camilla - 6 januari 2014 21:05

Tog några dagar ledigt från mitt paradis och åkte till havet...och pensionatet All Inclusive. Lååånga promenader längs stranden och mammas goda mat gav ny god energi efter julhelgens bestyr. Nästa gång får pållarna åka med för stranden låg där lockande att galoppera på och Muffins behöver snart introduceras i detta då hennes träning inför fälttävlansäsongen har startat.


 

  Tävlingsterminen är fastställd och efter en vintervila så är Muffins mer än laddad för kommande äventyr! Fick känna av hennes turbo både igår när vi var ute och intervalltränade och idag på vår gymnastikhoppning. Fyra hovar i luften och en spark ut som fick matte att flyga ur sadeln och landa fram på halsen....ja jisses va det var nära att jag fick tugga grus...hm...men som tur är så har matte balansen i trim och satt kvar!! Att pållen är på hugget och gärna vill både springa och hoppa det är det ingen tvekan om, vilket jag uppskattar då hon har så många likheter med min älskade pensionär...Vacker Vit!!!


 

 Idag fick jag sällskap av M och L vid vår hoppning i paddocken, ja det är ju helt fantastiskt att vi i januari kan hoppträna och nyttja vår fina paddock.. Underlaget är dessutom helt magiskt trots allt regn som kommit ner från ovan. Vi njuter självklart utav detta så länge det varar, för förr eller senare så blir det väl ändå lite vinter...(hoppas jag), lite vitt och snö önskas... Tack!! Även ponnyekipaget trimmades en timma idag i paddocken, duktiga lilla L och W krumilurade så fint trots lite snålblåst och regn som kom in över oss under eftermiddagen, men det finns inga dåliga väder....bara dåliga kläder...tjingeling!!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards