Kattryd

Alla inlägg den 26 september 2013

Av Camilla - 26 september 2013 06:44

 

 Tidig höstmorgon är bland det vackraste....igår var det ledig dag och jag passade på att njuta utav livets goda att sitta i solen och dricka morgonkaffet, det är ju inte så ofta eller om det någonsin har hänt att kunna göra det i slutet av september, men solen är varm och skön fortfarande vilket är helt magiskt.


  

Dagen spenderades med syster yster och förberedelserna för vår resa är igång, nu är allt bokat och klart, till och med shutteln från flyget till hotellet....mmm...vi ska leva som två prinsessor och bara göra allt...ja allt. En musical är också bokad, jag ska äntligen få se den jag haft på min lista länge..."Phantom of the opera"....check!! 


        

 Bästa lilla Muffins har "höstkänslor"....hm...brukar väl vara vårkänslor om jag inte minns fel...men nu är det så att hon har fått lite fnatt, för helt plötsligt så är ALLT farligt, och hon har verkligen tuppjuck....fjantar omkring och blåser upp sig....ja hon är verkligen högt och lågt. Pälssättningen har ju satt fart så vi skyller väl på den. 


Två dagar med hoppträning på Kattryd har det varit och jag är verkligen glad över att få ha så duktiga elever, det är verkligen kul att se dem rida så fint, och framförallt så är de snälla mot sina hästar. Läste igår ett så bra citat från Jens Fredricsson....måste dela med mig av det "igen".....tänk om alla kunde tänka på detta....

"- Skyll aldrig på hästen – dess prestation är resultatet av ditt arbete. Antagligen hade du för bråttom igår, eller så red du ofokuserat i förrgår och därför gick det inte som du hade tänkt dig idag. Respekten för hästen uteblir i samma stund som vi lägger skulden på den för att vi själva gjort ett dåligt jobb.”
/Jens Fredricson.

 


Så nu alla vänner önskar jag er en fantastisk fortsatt vecka....nu väntar utsläpp av hästar och jobbelijobb...tjingeling   

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards