Kattryd

Alla inlägg den 14 juni 2013

Av Camilla - 14 juni 2013 10:00

 

  Oj...oj...oj....sov ända till halv nio idag...beror kanske på att jag haft herrbesök....en liten kille som snusat och sovit jämte moster hela natten....mmmm fredagsmyset har börjat. Nu har vi intagit frukost och ute regnar det idag så det blir mysdag inne. Får kanske lite hjälp i stallet....skulle min rygg må bra av...den gör sig till känna hela tiden tyvärr och jag befarar att tävlingen på söndag är i farozonen....bah!!! Konstigt nog så känns det bättre när jag sitter i sadeln på hästryggen....då försvinner det onda och det är väl väldigt märkligt men för mig glädjande för det är ju ändå min favoritplats att vara på!


  
 Hoppträningen i torsdags blev inställd pga för få som kunde vara med så jag tog saken i egna händer och hoppade lite själv, H kom förbi ganska lägligt så jag fick lite hjälp då husse var tvungen (som vanligt) att rusa iväg på möte...hm! Men jag tackar ju inte nej till lite proffshjälp och jag hade ställt upp en studs med kryss, räcke, kryss....den är alltid bra att göra då de blir kvicka i sina framben...en fem och halva byggdes fram och den travar man in i med en travbom, räcke och oxer....Muffins är alltid på hugget och hoppade fint men när vi höjde oxern så blev frambenen lite hängiga som vanligt så vi la till en snedbom på oxern och shiiiiit.....vilken resa jag fick....lilla hästen drog in landningsställen och sköt upp ryggen så matte satt nästan i molnen....ooooh den känslan vill man ju ha när man hoppar....tack till dig H för hjälpen...åååh nu är det äntligen fredag och jag är ledig...I'm singin in the rain.....tjingeling!!!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards