Kattryd

Alla inlägg den 27 december 2012

Av Camilla - 27 december 2012 08:12

 

 Julefriden fortsätter på Kattryd....en jul som inte var som alla andra, lugn och harmonisk, lagom med mat (för en gång skull) givetvis så fick jag matkoma precis efter jullunchen men som tur är så har jag ju pållar som måste tas om hand och jag får röra på mig, för de som inte har pållar så efter maten trillar man nog lätt ner i soffan och blir som en soffpotatis....men jag skuttar på små lätta ut till pållarna och ger dem sin julemat och släpper in alla i sina små lägenheter.....krubban var på julafton fylld med lite extra godis som äpplen,, knäckebröd och russin....mums sa dom och kunde tänka sig julafton varje dag....ha ha!!!!


 

 Snön håller på att försvinna....men än ligger den vit och hästarna är pigga med mycket spring i benen. Muffins hon har ju vintervila men motionerar gärna sig själv emellanåt i hagen, tjoooohoooo kolla på mig matte jag kan själv...hm, kanske snart dags att sätta igång lilla sprattelmajan!!! Mycket goa uteritter har det blivit hela julen och jag hoppas på att vi kan få lite mer snö så det isiga försvinner, helt livsfarligt att gå på gårdsplanen och det känns som jag får brodda på som kusarna, de har ju fullbroddat och går stadigt. Men dag blir det inomhusridning....kanske med inslag av lite hoppning....Herr Brun är laddad upp till öronen och behöver rastas av lite!!!



 

Några skidor har det inte blivit än....skulle åkt igår men det ösregnade och i slask är det sådär kul att åka i, det blev istället en låååångpromenad med husse och vovvarna....ja träningen är igång....puh!!!! Att gå i blötsnö det är den perfekta träningen....NOT...känner av det i benhinnorna idag...de är såå känsliga...ser fram emot vårens cykling istället, då är det andra muskelgrupper som får jobba...iiiih! Nu ska pållarna få komma ut i hagen och jag önskar dig en härlig dag och en god fortsättning.....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards