Kattryd

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Camilla - 11 december 2012 06:38

   

  Min passion i livet är hästarna, har alltid varit och kommer alltid vara. Svårslaget är som nu när det är vinter och snön ligger som ett vitt täcke över marken, ta sin älskade pålle och rida ut på ängen. Den stoooora inbjudande vita plattan som bara ligger där och väntar på att pållen ska få sätta av i en befriande galopp....japp det är en sån känsla som är svår att beskriva men för mig är det det allra bästa, nåt att jämföra med kanske är om man sätter sig på en motorcykel en tidig sommarmorgon...kör ut i den svala morgonluften och känner lukten av sommar, känner vinden i ansiktet och möter varm kontra kall luft mot kroppen....mmmm det är en jämförelse...men jag tror ändå ängen vinner.....hehe!!



 Så igår kväll tog jag min vackra vita gammelman med ut på en barbackatur, ut i den kalla vinterkvällen. I stallet stod han när jag gjorde iordning honom, mysig som vanligt och ville hela tiden ha mattes uppmärksamhet och när matte gick in i sadelkammaren, då höjdes blicken och öronen spetsades mer än de är i vanliga fall är, ja för Nisseman är en häst som jag (nästan) aldrig sett öronen bakåt på....alltid spetsade öron....underbart!!! Men den blicken jag såg hos honom när jag gick in i sadelkammaren, den va oslagbar....tränset åkte på och sen kom utmaningen. Fullt påklädd för att inte frysa skulle jag ta mig upp barbacka....hm hur skulle detta gå till...tur vi har en liten naturlig uppstigningsplats utanför stallet och att Nisse är en gentleman som står still gjorde att matte kunde kravla sig upp på hans lurviga och något runda kropp....mmm...härlig känsla att sitta på den man älskar mest i hela världen (sorry husse   ) och känna värmen från den vackra vita kroppen....ja det är också ganska svårslaget...tjingeling!!!      

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards