Kattryd

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Uppfriskande

Av Camilla - 9 december 2012 11:45

 

 Härliga vinter....och visst är det uppfriskande, från att vara en helt fantastisk dag igår till att bli lite mer bister idag, men vem bryr sig, det är vitt och rent ute. Snön är mjuk och det är hur fint som helst att rida på de skottade vägarna och att dra en galopp på gärdena det har hästarna verkligen inget emot. De taggar bara upp lite och vill springa mer mer mer....till och med Herr Brun som är lite seg i starten har väldigt mycket spring i benen. Ja, vintern är underbar när man bor på Kattryd!!!


 


På min och Herr Bruns lilla eftermiddagstur igår träffade vi grannen Isak....och Helge blev genast väldigt förtjust, ja först var han sååå farlig...för små hästar är något som våra stora hästar verkligen tycker är läskiga, men när han väl fick hälsa så ville han inte släppa taget, de stod mitt på vägen och pussade på varandra hela tiden, lille Isak hade Helges vita gegg i hela ansiktet...hehe, ja det var kärlek vid första ögonkastet, ska bli intressant och se vid nästa träff om Isak är lika läskig eller om han känner igen honom....he hel!!!!


 

 Vårt lilla yrväder Clara hon älskar att gå på promenad....inga problem med att det är kallt och bistert ute, Selma däremot...hon är den lite sytna typen och ligger nu gärna inne på fårskinnsfällen eller jagar musen (inne). Dock har det det lugnat ner sig med mössen....de har nog gömt sig under snön till Selmas förtret...hon står fortfarande och väntar utanför sopskåpet....kanske det kan vara en därinne....  !!! En lååång promenad med Clara tog jag imorse och nu kom grannen och frågade om Clara ville gå med på promenad....haha nu får hon väl så hon tiger en stund...hihi, frågan är, hon kan nog tänka sig gå promenader hela dagen lång.....outtröttlig och en hel del bokstavskombination.....tjingeling!!!


 
 
Ingen bild

Suss

10 december 2012 17:49

Ja gladare hund än Clara får man nästan leta efter,
och så söt.

Ha det fint

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards