Kattryd

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Camilla - 5 december 2012 08:01

 

 Äntligen kom det lite snö och kyla och Kattryd är ett vinterparadis, vägarna är återigen såå fina att rida på och snötäcket på gärdena gör att hästarna får pulsa....me like a lot!!! Men som vanligt i detta landet så kan det inte vara lite lagom utan det är antingen eller så högsta temp direkt, ingen förvarning! Jag mår iallafall mycket bättre när det är kallt, ja och nu börjar äntligen den envetna förkylningen ge med sig och jag kommer sakta tillbaka till livet....tjoohoo vad jag har saknat min energi   nu ska jag bli lite bättre på bloggen också...har inte haft nån ork till det men nu så...


 


 Återigen är husse på utflykt och ensam hemma är ja....vet inte om jag ska tillåta det här mer för när händer det saker....såklart när jag är själv hemma. Allt det där som jag tycker är vansinnigt tråkigt det gör ju alltid min älskade husse, och just igår så fick jag mig en prövning då en av huvudsäkringarna gick sönder, hm bara att pulsa ut till... (observera) det frusna proppskåpet, inget handtag på dörren....ringer husse....finns inget du får ta en skruvmejsel....hm...lirkade upp dörren....klia mig i huvet...vilken är sönder då....lite tur som fick manlig stöttning (säg inget) och proppen byttes och yes....det varde ström igen!!!  


Några timmar senare kommer jag ner till stallet...då finns det inget vatten och alla vattenkopparna såg frusna ut....klia mig i huvet igen för det var ju ändå plusgrader i stallet så det vore konstigt om vattnet frusit....hm....springer in till huset....nä...inget vatten där heller, ja då är det ju nåt annat och kliade lite till....under tiden jag kliade mig så körde min snälla hästgranne skyttetrafik med vatten till hästarna...tackar henne för det....och så fick jag en aaha...kunde det ha med säkringen att göra?? Hade det gått en till...ringer min fantastiska granne B...å jag älskar mina grannar...finns alltid där, han nämner vattenpumpen....jaaaa såklart är det vattenpumen....ner i källaren och javisst den hade slagit ifrån, bara trycka på knappen och vips så hade vi vatten....mmm men nu kan jag detta så ring om ni behöver assistans...hihi....jag löser det...tjingeling!!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards