Kattryd

Alla inlägg den 18 november 2012

Av Camilla - 18 november 2012 09:27

 

 Äntligen är vardagen tillbaka på Kattryd och Husse är hemma igen...ett kärt återseende och jag kan få ta hand om den hemska förkylning som tagit över min kropp...för det är inte helt enkelt att sköta en gård helt ensam med allt det innebär, särskilt inte när man har en "manlig" förkylning....och ja den håller i sig men det går sakta åt rätt håll, hostan är för jävlig bara, har inga stämband kvar snart....ajajajaj!!! Men hästarna mår iallafall toppen och lillfisen Muffins gjorde sin sista hoppträning för säsongen med bravur i torsdags, hoppade lugnt, runt och gjorde fina språng hela träningen igenom, bra avslutning inför hennes välförtjänta vintervila. Herr Brun är tillbaka på banan han också och har hopptränat för första gången efter sin skada, och ja det kändes som den vilan har gjort honom väldigt gott, pigg, fräsch och hoppade väldigt fint, en vila även på gamla hästar gör susen verkar det som!


 

 Även om det är grått och trist så är det skönt att det är mjukt i backen, träningen av hästarna blir mycket bättre och lättare då, slipper vara i ridhus vilket är det tristaste jag vet, ja till och med hästarna tycker det är trist, mycket piggare och gladare hästar att rida ute....mmmm, Muffins fick gå på promenad med Herr G i fredags, i mörker, det var första gången vi var ute i mörker och red, det är ju alltid lika spännande och se hur hästarna reagerar på saker när det är mörkt, och ja det gick hyfsat bra....några småhopp för saker som såg lite läskiga ut i skymning och även om vi hade en gammal mentor med som skulle gå före så tog min lilla prinsessa över och gick först....liten duktig och modig häst...   nej nu får jag snart besök av Sara som kommer hit och vi ska rida ut en låååångtur i skogen....ha en fin dag och vecka....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards