Kattryd

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Camilla - 10 oktober 2012 08:52

 

 Vaknade idag av att skällande hundar sprang utanför mitt sovrumsfönster....hm gissa också vad de små liven jag har gjorde....jo just...tokskällde...lätt att sova då ;).....tittade ut och såg ett vackert vitt landskap...jaaa det är så vackert med den första frosten, me like!!! Älgjakten är ju i full gång så de där skällande hundarna de får jag leva med ett tag och inte ska man vistas ute i skogen heller nu när tokgubbarna ska skjuta älg....hm!!


 

 Mörkret faller fort nu om kvällarna och igår när jag red så var det nästan mörkt redan vid sju....usch det är det jobbigaste tycker jag....mörkret....det kunde väl vara samma ljustimmar året om fast ändå våra fantastiska årstider, för de vill inte jag vara utan, de skiftningar som är i vår moder natur är ju helt underbara....en höstdag när solen skiner på de mest oranga färger som går att skåda, det slår nog inget.....

     

Solnedgångar på Kattryd har vi gott om....hehe....kanske inte just denna höst men de förekommer och då blir jag helt lyrisk....kan inte titta mig mätt och jag blir alldeles varm i hjärtat   . Hästarna mår prima och Herr Brun är äntligen friskförklarad och vi får tuffa på som vanligt, han är nog glad för det...det spritter nämligen en aning i Helgebenen och igår när det stod longering på schemat då var det mer ben i luften än på marken....tänk er själva när 700 kg häst ska lyfta i en caprioll.....tjohooo....matte stod bara och hukade sig i mitten och hade ett litet smajl på läppen, det är ju ändå underbart att se sån glädje i sin "lilla" häst!!!! Min älskade pensionär....vacker vit han njuter av sin stilla tillvaro och nu har han också tagit på vinterkappan...den vita, gosiga och jag borrar ner min nos i hans mjuka päls och snozar......mmmmm....så mysigt, men han längtar nog efter att få bli riden då han spanar med trånande ögon när jag går ut med de andra små liven....ja då är det lite svårt att se men nu är det det livet vi bestämt att han ska ha och visst, någon liten skogspromenad blir det men när han står och spanar in oss i paddocken när vi hoppar, då förstår jag att han har suget kvar.....kanske skulle jag....ne han ska inte...men lite....ne han mår fint nu att få vara sällskapshäst och lekfarbror...för busa och göra jäkelskap med de andra det är vacker vit verkligen kung på....puss på mulen!


 

 En puss på mulen får också min lilla prinsessa....jag är verkligen jätteglad för denna lilla fina häst och hoppas vi får många fina år tillsammans. Hon gör mig verkligen glad och lycklig att vara hästägare, en snällare bebishäst har jag nog aldrig haft och visst visar sig hennes fullblod emellanåt men det är en såån liten del i det stora hela så det är inget att tala om, jag gillar ju när det är lite "liv" och inte helt för dött....att köra formel 1 med en volvo det kan ni väl tänka er själva hur det är.....ne en ferrari vill man ha.....och det har jag fått....önskar er alla en härligt solig dag.....tjingeling!!!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards