Kattryd

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Camilla - 9 september 2012 08:56

 

Helgen går fort...men idag är det bara söndag, en strålande sådan och man blir glad. Gick upp tidigt för att ge pållarna mat och släppa ut, sååå underbart att komma ut och få känna den något kalla sensommarluften...ja kanske höstluften dårrå...men när solen skiner och värmer så vill jag ändå låta mig tro att det är liiite sommar kvar. Vovvarna var med och vi tog en liten prommis i vårt lugna paradis....heeeelt tyst och inte ens fåglarna var vakna.....mmmm sååå underbart!


 

Idag blir det lugna söndagen, bara ta dagen som den kommer....rida såklart i det vackra vädret, lite jobb blir det såklart för vi ska vinterbona alla hoppehinder, de ska tvättas och läggas in i vinterförvaring, endast våra äldre träningsbommar får vara ute på vintern, för nu är sista organiserade hoppträningen på Kattryd gjord för denna säsongen och vi kryper in på trevliga Rölle hos Anna och gänget! Jag och mina pållar har lite markträning kvar att göra innan snön kommer....älskar att rida för J som är en inspirationskälla för mig....och även pållarna såklart!!


 

Tävlingsdebut inomhus blev det för lilla vackra bruna i fredags, vi åkte till Alingsås och red en klass för utbildnings skull....och oh så mycket det flög runt i lilla huvet på damen, det var en ny värld som öppnade sig och många intryck att smälta. Eftersom jag inte är något fan av att rida inne så blir det ju inte att hästarna är så tränade på det heller. Muffins tog det bra, men ooooj va stort det var...det satt ju människor på läktaren, ååå det stod "gula" människor vid hindren....ja det var mycket att titta på så lite spänt var det men ändå var hon inte rädd, hindren är för henne inga som helst svårigheter, tittar inte på nåt och hoppar som det vore 150 hinder. Matte fick sig några puffar i rumpen och kände av det igår när jag satt mig i sadeln....aj aj aj....kan säga att sittbenen gjorde sig till känna....   men vi övar vidare och ser fram emot en härlig höst....tjingeling!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards