Kattryd

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Camilla - 16 maj 2012 09:01

 Solen tittar fram och det blev plötsligt lite varmt, idag är det en ledig dag som vanligt och imorgon en röd dag så det blir lite långledigt...ja och på fredag är det en sån där klämmig dag och jag fick ledigt av mina kära jobbarkollegor så det blir ju hela 5 dagars ledigt....mmmm jättehärligt och jag ska bara njuta utav tiden, för det är verkligen bästa tiden nu när det har blivit grönt ute, den gröna färgen som är nu kan jag inte titta mig mätt på, och alla underbara lukter (ja inte koskita) alla fina blommor som i backen stå, ja alla lukter som kommer fram när det slår ut och vårregnet strilar, ja då luktar det gotteligottgott    


 Ett år har gått sen vår lilla vackra bruna kom till gården och det året har både gått fort och varit fylld med glädje om denna fina lilla varelse. Muffins har som man säger ibland...."alla hästar hemma"...hon är en trevlig och väldigt klok individ. Hennes första möte med Helge blev väl dock inte det bästa och de är väl inte heller de bästa polarna idag heller men de respekterar varandra på lite avstånd och kan iallafall gå i samma hage, men i stallet där ska det grinas...hm...så Nisse han får vara den som gosar och leker lite med damen i fråga...ja hon har ju sin bästa hagkompis miss A...som alltid viker och gör som lilla Muffins säger...alltså....hon är The Bitch....i hagen...hehe!

Träningen och utbildningen av lilla vackra går framåt, hon lär sig fort och ibland nu på hoppträningen så blir hon lite övermodig och som alla unga individer så "kan hon själv"....haha ja det är inte annat än att man har ett litet leende på läppen varje gång man rider henne....hon är kanske inte en Nisse....men ändå har hon samma oräddhet och huve så det kan nog bli bra det här, terrängbanan ska vi snart intoducera och det är väl där vi får se hur hon funkar....stockarna här hemma var inget problem och inte tittar hon på vatten heller och med tanke på att hon hoppade över diket i paddocken så ska väl inte det heller va några problem....roligt ska det iallafall bli.


 Fint besök har vi också här på Kattryd....min älskade far är här några dagar...det är mysigt att få rå om honom och inte minst så rår han om mig...han snickrar som en tok...nya fina hinderfyllnader, bord, kulvert...ja han är som en maskin, så idag ska jag måla dessa fina kreationer och kanske vi kan ha de med på hoppträningen imorgon...iiihh...ne så nu ska jag sätta lite fart...dagarna går fort när man har roligt....tjingeling!!!! 

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards