Kattryd

Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Camilla - 3 mars 2012 08:37


  Lördag morgon...solen skiner in och det pirrar i den stumma kroppen som efter två dagars träning till häst har fått sig en omgång som tog lite för bra. Samtidigt känns det ändå bra att ha lite "göttont" i kroppen då man vet vad man gjort, det är värre när den gör ont och man inte gjort nåt, vilket den i vanliga fall gör så varför inte pressa den lite, få lite mer ont men med gott samvete...jag har gjort nåt som orsakar det. Ja, träningen i torsdags gick ju strålande, en glad Herr Brun hoppade väl och va på slutet som vanligt väldigt taggad, det tar ju som sagt en stund för den stoora kroppen att komma igång, vi red lite luriga linjer med korta avstånd, tre galoppsprång är tycker jag ganska svårt men det var nyttigt att träna på  



 Igår fick vi en omgång av ett krumilurpass, rätt okej att kunna rida på ridbanan hemma såhär i mars...me like a lot, slippa dra iväg till ett tråkigt, rått/kallt ridhus när man kan sitta ute i solen.....ja för den strålade lika vackert igår och det var plusgrader, så täcken, jackor av och jag njöt utav solnedgången under tiden jag satt och knådades. Herr Brun och matte va lite ringrostiga då vi slarvat lite med just krumilurandet under vintern men det kändes ändå bra och han kämpade på bra även om han hade en hoppträning i kroppen från gårdagen och blev lite väl taggad på slutet. Men nu ser vi fram emot en vår med mycket träning och kanske någon tävling....ska ha ett möte med min kropp och se om den kan gå med på det....nu önskar jag alla en härlig helg med mycket sol...tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards