Kattryd

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Med glädje...

Av Camilla - 18 februari 2012 07:24

 

Herregud vad veckan gick fort då...redan helg, tiden springer ifrån mig och jag hinner inte med allt jag vill göra. Förra helgen blev succé, vi gjorde det igen, BFK och Gina Tricot har satt Borås på ridsportstkartan när det gäller tävlingar. Det har varit mycket slit inför, men när det väl var igång så var det bara glädje. Jag är mycket tacksam att få vara en del utav denna fantastiska organisation kring denna tävling, en underbar känsla och man är så här efteråt fylld med ett lyckorus. Det absolut härligaste ögonblicket under helgen var när jag på torsdagskvällen gick ut i stallarna för att dela ut frukostfrallor/bullar (som Trandareds hembageri sponsrat med) till alla hästskötare, och vilket halleluja moment...det var det allra härligast att få se hur genuint glada alla tjejer som sköter hästarna i stort sett dygnets alla timmar blev   och för mig är det verkligen det som värmer mig mest i hjärtat det är att få göra människor glada. Den goaste kommentaren kom från Jens Fredricsson som stod i stallarna och läste ridsport när jag kom förbi, han skakade på huvet och sa "Helt j..a otroligt" och så log han som bara han kan...  summa sumarum så blev det en alldeles fantastisk helg, ni har väl inte kunnat undgå att läsa alla fina artiklar som skrivits i efterhand och har ni så gå in på hemsidan www.ginatricotgrandprixboras.se där finns det mesta att läsa.


 

Här hemma på Kattryd är livet på topp annars, hästarna är glada och väldigt pigga just nu men det hör väl till årstiden antar jag, lite kyla kan få vilken häst som helst att vakna till liv. Herr Brun och jag hopptränade i torsdags för Anna och det var som vanligt en mycket bra träning, studs i hörnet, svängar över bommar med galoppombyten, en fyrkombination med kort avstånd, och avslutning i en studs ett galoppsprång över en högre oxer...jag och pållen fick jobba och Herr Brun gjorde det jättefint, han är ju som vanligt lite seg till att börja med men nästan precis på slutet av alla pass så tänder han till och jisses vad han hoppar och är laddad. Det är ju en stor häst och mycket att rodda runt men när han blir lite laddad själv så är det precis som att sitta på en ponny, inget i handen och han blir lätt som en fjäder...lovely!!! Nu ska jag gå till stallet och släppa ut alla de vackra, ha en fin helg...tjingeling!!!

 
 
Ingen bild

Lena

18 februari 2012 16:38

Tiden går fort när man har roligt :) och det har ju du nästan jämt!!

Ha en fin helg du också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards