Kattryd

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Camilla - 6 januari 2012 09:39


  Äntligen kan jag blogga lite igen...det har varit paus i det då mitt bredband har varit segt som kola då Telia inte kan leverera det dom lovar. Det hände något efter första stormen...på en dag så var det segare än segast och inga bilder kunde laddas, ja kom inte ens in på bloggplatsen...men nu är det lite bättre idag så nu kör vi.


 

Julen och nyår har passerat och ett nytt år med nya möjligheter har startat. Många ser fram emot ett nytt år, kanske ha man haft motgångar, sorger, sjukdomar som gör att ett nytt år skapar förhoppningar om att det bara kan bli bättre. Vårt år på Kattryd har flutit på lite som vanligt tycker jag, med många härliga skratt men också med lite tråkigheter, men det borstar vi av oss nu och vänder blad i boken.


                               

Året på Kattryd avslutade vi med en låångritt i det för en gång skull fina vintervädret. På nyårsaftons morgon packade jag ner varm choklad och mackor och gick ut i stallet för att göra iordning min vackra bruna springare för en en ridpromenad med mina stallkollegor. Alla var klädda och rustade upp till hakan för att rida i kylan, kallingar, varma skor, vintervantar, termobyxor...ja ingen skulle frysa, marken var lite hård så det skulle ju bli mest skritt och då är det lätt att man fryser när man sitter still så länge...och länge blev det, totalt var vi ute i tre timmar med ett litet fikastopp. Det smakar alltid bättre med fika utomhus av någon anledning, och den varma chokladen satt som en smäck och värmde den något frusna kroppen när vi kommit halvägs. Även pållarna fick lite att fika, matte hade med sig äpplen som de glatt mumsade i sig, för de tyckte nog allt att det var lite konstigt att vi skulle stanna och alla mattarna satt av..hm...men det fanns ju gräs att mumsa på så det var ju toppen och inga som helst problem att stå still en stund. Turen gick från Kattryd via bygdegården och sen över topparna i Hjortsberg tillbaka över Holmåsa och sen åter till Kattryd. Ett ministopp till blev det uppe vid en liten oas med en damm vi har hittat i Hjorstberg...där var tanken vi skulle haft vårt fikastopp först men det är inte så stort och marken var fortfarande inte helt hård så vi var rädda att hästarna skulle trampa sönder då platsen är privat, men att skåda denna plats är lisa för själen. 


 

Vacker vit och Lillstrumpa fick stanna hemma och hade en mysstund i hagen istället....  


 


Summerar iallafall året som gått till ett mycket bra år och om mitt bredband håller sig i skinnet så kommer här snart en liten årskrönika....men till dess önskar jag alla en god fortsättning på 2012....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards