Kattryd

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Årets luddöra..

Av Camilla - 29 december 2011 07:27

      


 På Kattryd bor en vit luddig (ja en till) vid namn Mulle, han har en egen blogg och varje år utlyser han en tävling i "Årets luddöra"...denna tävling har Herr Nilsson deltagit i och ska även göra i år. Han vann inte förra året men i år kan han nog ligga riktigt bra till (eller vad tror du??) då matte inte valt att klippa bort all päls utan han får vara en riktigt häst för en gång skull. Går man mot sitt 22:a år så ska man väl få ha all ludd kvar...hehe   


För ganska exakt 14 år sedan så åkte jag och min far till Götet och skulle titta på Herr Nilsson då familjen W hade ringt pappa och frågat om vi inte ville köpa en av deras hästar, vi hade tidigare köpt deras lastbil och när vi var där så fattade jag lite tycke för den vackra vita (gråa) springaren som stod i hagen, men då var han inte till salu. Men dotter i familjen hade bestämt sig för att sluta rida så vi åkte då och provred Nisse...och då var han heller inte klippt och det vi möttes av var en grå liten rund häst som såg ut som en connemara. Men det spelade ingen roll för när jag satte mig på honom så var det som att köra en Ferrari....kärlek vid första ögonkastet, nu 14 år senare så är matte lika kär...  och Nisse han är lika luddig... tjingeling!!!

 
 
Ingen bild

Lena

29 december 2011 19:49

Åååå så luddig och fin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards