Kattryd

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2011

Groom

Av Camilla - 16 augusti 2011 06:54

 

Sommaren går mot sitt slut och hösten knackar på dörren, det känns om inte annat i luften, det blir en helt annan luft när hösten är på väg. Mycket fräschare och svalare, på morgnarna så ligger daggen som en vit slöja över marken....ja jag älskar hösten så välkommen hit...! Att sommaren håller på att ta slut märks också i almanackan...hehe...allt ska hinnas med känns det som och varenda dag är i stort sett uppbokad på sommaren sista månad....ja till och med Kattryd Grand Prix som står på programmet har fått flytta in i september för att det är fullt med andra aktiviteter i augusti för husse och matte...men det är härligt när det händer saker...vi älskar det och efter det blir det lugnt och skönt med lite semester igen... 


Cissi och Highlander K  


 Att vara groom på tävling var nåt nytt jag fick pröva på i söndags då min vackra bruna var på tävling med min härliga instruktör Cissi, ja det var bland det värsta och bästa jag varit med om...eftersom min rygg inte håller än så planla vi en tävling där Cissi skulle rida fina Helge och det gjorde hon såååå fint på alla sätt och vis, Helge strålade som han alltid gör på tävling, det är det bästa han vet att få visa upp sig och Cissi log hon också när hon red fram honom och kände hur fin han var, inte spänd som han varit här hemma utan lagom framåt och samarbetsvillig. Sen att domarna inte hade samma åsikt det är en annan femma och kanske är det just därför som jag själv föredrar hoppning där det är mer rättvist...river du ett hinder så gör du...gör du en felfri ritt med bra tid då vinner du...men i dressyr är det nåt helt annat...du kan rida strålande och felfritt på alla sätt men om inte domaren tycker om din häst, härstamning eller nåt annat så blir poängen därefter. Helge och Cissi gjorde en fantastisk insats i första klassen, med ett litet misstag där Helge blev rädd för nåt (säkert domaren som satt och såg sur ut) precis i sista halten och slängde sig så det blev lite minus i protokollet...men annars helt felfritt....och det blev en rosett med hem för detta fina ekipage, tack Cissi...vi hade en underbar dag i Varberg men min maxpuls var nog över 200....herregud så jobbigt att vara groom!!!

   Så idag blir det hoppträning här på Kattryd igen...Anna den bästa av tränare kommer hit och vi laddar för en härlig kväll tillsammans alla 20 ekipage som kommer hit...unga och gamla samlas vi och umgås på ett sätt som bara vi som håller på med hästar kan och förstår, ja stämningen på våra träningar är på topp och alla har verkligen kul, även de som inte rider har roligt och kan ta en kopp kaffe istället och njuta utav fina hästar och ryttare som bjuder på många fina uppvisningar...  så välkomna till oss ikväll och må solen lysa över oss (vilket den brukar)...tjingeling! 

 
 
Ingen bild

Carin

16 augusti 2011 08:14

Ha en toppenkväll! Kraaam Carin

 
Ingen bild

Milla

16 augusti 2011 09:08

Tack Carin..du goa tjej!!!
Kram till dig

 
Ingen bild

Mimmi

16 augusti 2011 10:55

Grattis till din fina bruna häst, den är verkligen vacker. Kul att se så fina bilder
på din blogg.
Ha det jättefint

 
Ingen bild

Lina

16 augusti 2011 22:10

Milla...det är just därför man håller på med hoppning...rättvist!! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards