Kattryd

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Sommarkvällar

Av Camilla - 2 augusti 2011 07:08

 

Det allra bästa med sommaren är ändå kvällarna. Igår var det en sån ljuvlig kväll att vi här på Kattryd inte ville gå in. När det är sååå varmt på dagen så väntar jag gärna med att rida till kvällen vilket jag gjorde igår. Först ut var Herr Brun som fick en låång promenad i våra vackra omgivningar med den lilla vita luddiga. Det fnorkades mest hela tiden då Helge ser spöken överallt och skulle sitta i knät hela tiden på stackars lilla Mullemannen...ja lilla är ju rätta ordet för när Helge går jämsides så får matte titta ner på mulles matte en bra bit....hehe, ja mest farligt är det höga gräset i vägkanten och buskar som rör sig, badkar som ligger ner det ska man vara extra försiktig med tycker Helge...det ska ju stå upp och vara vatten i... 


          

 Men när vi närmade oss alla små kalvar som går på vår lilla runda då är allt farligt som bortblåst...de är ju bara så söta...(tycker Herr Brun)...Mullemannen däremot tyckte det var bäst att gömma sig bakom den stora bruna...åh han tyckte det var jättebra att Helge va sååå stor....då slapp han titta på de små söta liven....!


 

 Nisse fick en tur i paddocken, han älskar att vara i den och varje gång matte har bestämt att vi ska rida ut så får han skritta fram lite i paddocken för att inte bli allt för ledsen...  men igår fick han vara där hela tiden och det var lycka, trots att det inte stod några hinder där så var han så nöjd och glad och gjorde precis det matte bad honom om....min vackra vita när han är som bäst...vi laddar ju nu för höstens kommande utmaningar...hehe, så han är skärpt den "gamle"....love ya!!! 


 

Lillstrumpa och hennes kompis har det härligt på grönbetet här hemma och de blir rundare och rundare för varje dag, det är inte alls lika farligt här hemma på Kattryd som i den andra sommarhagen, förutom igår kväll/natt då Herr Älg kom på besök och de blev väldigt upprörda, trots att husse var ute och körde bort älgen så var det huuuuua så farligt och det fnorkades högt utanför vårt sovrumsfönster så matte kunde inte sova....de hade nog helst velat komma in och sova inne hos oss....för huua så ÄCKLIGT....! Igår kom dock lilla Sparrisen tillbaka hem från sitt kollo och de fick en granne...det var spännande tyckte Lillstrumpa och hennes kompis som gjorde som alla ston gör när det kommer en ny häst...ja kissar lite extra mycket...hihi!!! Så inatt har det varit lugnt och alla har sovit gott....tjingeling!!

 
 
Ingen bild

Mika

2 augusti 2011 09:03

LJUVLIGA SOMMAR!!!!

 
Ingen bild

Lena

2 augusti 2011 21:00

Så härligt med sommar och en go ridtur på kvällen, finns väl inget bättre. Skönt att du är uppe i sadeln igen.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards