Kattryd

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Camilla - 20 juni 2011 07:00

     

Ojoj...va helgen gick fort, ja fort går det ju alltid men det går fortare när man har roligt. För roligt det har vi haft här på Kattryd, i lördags så bjöd vi in till en dagkurs i dressyr för bästa Cissi och det var stor uppslutning med fina ekipage. Första ekipaget rullade in på gården redan halv tio och sen var det full rulle hela dagen. Det är med stor glädje jag säger "att få tillbringa en hel dag med goa människor och fina hästar det är inget annat än LYCKA"..   


     

När tre utav ekipagen hade ridit färdigt så var det dags för lunch som bestod utav en härligt syrlig italiensk pastasallad med nygräddat bröd till och som dessert på det hade Fia gjort en fantastiskt god jordgubbspaj med vaniljsås till....ojojoj så gott det var och så mysigt att för en liten stund sätta sig ner och reflektera över träningen och för en gång skull kunna prata lite i lugn och ro....annars finns det ju inte så mycket tid till det då det är lite in/ut metoden. Alla mätta och glada återvände vi till paddocken och trimmade vidare med ytterligare fyra ekipage. Alla som var med var med hela dagen och vi inspekterade varandra och vi hade en helmysig dag tillsammans här....på återseende och ha en mycket fin sommar!!!

 

Några utav hästarna har gått ut på lite bete...ja ja lite var väl att ta i...vi kan säga så här...." de har så de klarar sig" hihi...två som var mycket nöjda med att få komma till övernattiningshagen det var Jell och Sparrisen som såg sig lite förundrat om och tänkte nog....e allt detta vårt...hihi...men ack så gott de har det som bara får vara hästar för ett tag.....ljuvliga sommar...! Ikväll blir det lilla Muffins som åker ut på ett härligt sommarlov...hon får en ny liten bekantskap som hon ska tillbringa sommaren med....hoppas hon är snäll mot lilla L....hm min lilla "piraya"....!

  Det här är vår lilla "stallråtta"....iiiiiih va rädd jag blev häromdagen när någon utav mina "snälla" stallkollegor lagt en råtta i min fodertunna och jag stack ner för att gräva upp lite havre och däääär va nåt svart....satan va jag skrek och hjärtat hoppade ur kroppen dunkandes som en hel konsert....hm inte bra för en "gammal" männsiska att bli så rädd....inte ba för lilla hjärtat. Det tog flera timmar för pulsen att lägga sig...och igår så upptäckte jag att en annan råtta flyttat in i stallyktan...hahaha..kan undra vem som ligger bakom det här....hihi...  ne nu är det dags att pallra sig iväg till lilla jobbelijobbet...två veckor kvar sen SEMESTER....tjingeling!!! 

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards