Kattryd

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Glad

Av Camilla - 7 maj 2011 09:55

Idag skiner solen över Kattryd och det kommer bli en underbar dag. Sov lääänge idag och när jag vaknade så hade husse släppt ut alla pållarna och att se ut genom sovrumsfönstret och se hästarna gå på de gröna ängarna utanför det är "lycka" och en väldigt trevlig syn. Två som stod och kliade varandra på ryggen, en som låg och solade, och en vit luddig liten herre som rullade, rullade och rullade. Det är ju fällningstider för hästarna nu och det kliiiiar och när den vita lilla luddiga har rullat så är det ett vitt täcke på marken utav hår...hihi, bra för pippifåglarna som bygger sina bo nu...ja naturen är härlig och likaså hästarna...  


 

Gräset blir grönare och grönare för varje dag som går och igår var det gödseldags som sätter ännu mera sprutt på växtligheten...så snart är det betessläpp...tror att hästarna ser fram emot att få gå ute hela långa dagarna och hela långa nätterna för att äta gräääääs...det bästa som finns såklart för en pålle, ja jag tror även hästägarna tycker det ska bli skönt för en stund att slippa mocka bajs...det finns alldeles för många hästar som aldrig får känna på att få gå fritt i stooora gröna hagare, de går i sina grusrutor hela året om...hm. Nej hästarna ska få gå på stoooora fina ängar och kunna dra en repa om de så vill och ta en tugga gräs emellan, ja sen finns de ju de som inte lyfter på huvet heller så lång dagen är och de kanske behöver vila magen en stund...hehe då får de gå i vinterhage och vila lite, för springa med en stoor magen eller hoppa med den stora magen är ju heller inte så kul.  

 


Idag blir det en soft dag i solen här hemma på Kattryd och pållarna ska få lite motion i form av en låååång skogsrunda, vi passar på nu innan bönderna stänger igen vissa delar för betande kossor.  Önskar alla som är på 3-årstestet Lycka till idag...skulle varit där och hejat men väljer att vara hemma och ta det lugnt, blev lite sent igår med älskade syster Yster...kram till alla och ha en härlig dag....tjingeling!!!

 
 
Helena

Helena

7 maj 2011 10:22

Uh.. då vet jag vad jag har att förvänta mig idag då! Ännu mer damm på den lilla luddiga... :)

http://mullebloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Milla

7 maj 2011 10:26

Du förstod vilken vit luddig det var...hahaha men det är så skönt att se lyckliga hästar, blir så glad av det!!!
Kram

 
Helena

Helena

7 maj 2011 10:37

Jag aaaaanade vem det kunde handla om :D
Men jag håller med, hästar som rullar och stökar är glada hästar!
Kram!

http://mullebloggen.wordpress.com

 
Ingen bild

Stina

7 maj 2011 17:20

Skitiga hästar=lyckliga hästar ;-)

Ha en underbar dag!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards