Kattryd

Alla inlägg den 27 april 2011

Av Camilla - 27 april 2011 17:43

  

Trots att jag vaknade idag med en tår bakom ögonlocken och helt energilös så har det varit en härlig dag...tänker tillbaka på måndagens tävling och ler lite i all sorg, för min älskade vackra bruna var såååå duktig och fick med sig två rosetter varav en blågul, hem till Kattryd....stolt och glad är jag över denna fantastiska pålle....love ya   idag har det varit mycket sol, lite kall vind men det är ju faktiskt bara april och idag har det varit för mig precis perfekt väder.

 

Jag har umgåtts med mina hästar och hundar. Clara har varit duktig och hjälpt mig att sladda paddocken, hon sprang jämte mig hela tiden när jag körde fyrhjulingen....snacka om kondis...men nu ligger hon och sover gotteligottgott...   det blev en tur på min vackra bruna i skogen med stallkollegan Helena och hennes vita springare efter lunchen idag och det var två pigga herrar som vi satt på. Helge han klevar ju på rätt bra så stackars lilla Mulle han fick gå upp en gångart för att hänga med..hm.


 

Igår hade vi premiär för uteträningen här på Kattryd och Emma bjöd upp till en mycket bra hoppträning som prövade både hästar och ryttare. Min gamleman fick äran att vara med och började fint i uppvärmningen men lackade ur och blev lite väl taggad så jag var inte med passet ut. Idag gjorde vi om det och det var en mycket lugnare herre att rida idag. Han har lite lätt att tagga upp och koka över när vi rider många i grupp men när jag och han tränar själva så går det ju såååå fint och han hoppade lugnt och som vanligt, igår fullständigt slängde han sig på allt som stod i vägen och han var inte kontaktbar....!! Det var fint väder med lite droppinslag och jag trodde det skulle bli regn men det kom aldrig så det blev en mycket lyckad premiär för uteträningen och alla va nöjd och glada...ja det är ett glatt gäng entusiaster!!


 

Ne nu ska jag slänga mig i duschen och sen mysa med alla mina    och tänker på vår älskade Skrållan som igår fick avsluta sina dagar här på Kattryd men nu har det bra tillsammans med Bernie, Ester, Svante, Lillan och Nancy....de möttes igen i djurhimlen....tjingeling!!!



Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards