Kattryd

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Camilla - 23 mars 2011 08:57

  

Oj oj va det töar och nu har vi stora delar barmark här på Kattryd. Marken blir mjuk och sölig....men det är skönt att ändå se att under all snö så finns det grönt gräs och brunt grus. Men det samlas en del smältvatten ute i markerna och igår när vi va ute red en liten tur på kvällskvisten så var det som att rida på en väg mitt i en sjö för på båda sidor om vägen stod det fullt med vatten, lite coolt var det och Nisse han tittade till och undrade...var är vi nånstans....så här brukar det vara när vi rider på stranden...hehe...men vi var bara på fjället i Kattryd...  


  

Nån dag till med sån här smälta så kan vi äntligen inta vår paddock för både ridning och hoppning....längtar verkligen till att kunna rida riktigt ute i min härliga paddock...jag är ju ingen inneråtta och hästarna blir så mycket finare ute fulla med energi. Dock har vi en kuse som tycker tvärtom här i stallet...Mr China han blir full med energi när han får komma in i ridhuset....hm alla är vi olika...hihi!!

     

Vovvarna får vårkänslor nu när de kan springa...springa...springa på gräsvåta marker...man kör inte fast i nån djup snö längre så det går fort....fort...fort...och man är de lyckligaste jack russlarna i världen...!

I helgen var de med mig nere i Glommen och hälsade på och fick då gå lååånga promenader längs stranden och det var ju också populärt...där kan man jaga kaniner vilket är lika roligt som att jaga sork här hemma....massor utav kaninhål längs hela strandremsan som vi kunde krypa ner i och nosa...nosa...nosa...åååh livet är härligt   

  


Igår hade vi dressyrträning för Cissi och 7 glada tjejor red fint i ridhuset! Alltid lika kul att träna och igår var det en grym träning och jag red herr Brun som kämpade på som vanligt och tyckte det var riktigt roligt och använda sin stora...stora...stora kropp på ett mycket bra sätt...stundtals så blev det för matte att sitta i en stol och sväva. Övningarna vi gjorde var så lösgörande för herrn att han blev överhettad och rörde sig som aldrig han gjort tidigare...ojoj vilken energi det blev i den bruna kroppen....jisses!

 

Den känslan är för mig det bästa som kan hända och man vill inte sluta rida men när Cissi säger lägg nu ner och trava av så skulle jag kunna ta ett pass till....LYCKA    och jag älskar verkligen denna härligt stora bruna pålle...tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards