Kattryd

Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Camilla - 27 februari 2011 10:26


Söndag morgon och jag softar lite framför laptopen efter att ha släppt ut alla små gulliga pållar....ja nu är stallet fullt igen och den nya fina kusen kom med shuttelservice igår och installerade sig väldigt snabbt. Tog det mesta med ro och blev genast kompis med sin nya granne och hagkompis, det tog inte många minuter innan de stod och tugga på samma lilla grästuva...   va...har ni grästuvor tänker du då....ja och det har vi här på fjället hör och häpna, för nere i skogsdungen där är det små gröna fläckar som tittar fram under snötäcket och just denna lilla grästuva hittade den vackra bruna och den nya bruna för ett ögonblicks snuttande på och det såg ju väldigt gulligt ut. Tänk att det ibland bara är sååå enkelt, ja och varför göra det mer komplicerat tänkte de små djuren. Jag älskar sååå lätta och härliga hästar som har en sån inställning och visst kan man förstå att dessa hästar har en enorm inre trygghet....me

 like a lot   


    

I torsdags åkte jag och några tokiga, gulliga och härliga hästnördar ner mot göteborg och årets Eurohorse och Horse Show. Tidig morgon till sen kväll blev det med mycket skratt, go mat, fina hästar, många möten med härliga människor och framför allt....mycket shopping. Det var helt galet....vi hade verkligen "pås-sjuka"....haha...vill inte räkna påsarna men innehållet var mycket prisvärt och fint. Min bruna vackra springare som numera är "dressyrpålle" fick en fin ny outfit så nu kommer han sväva ännu finare och bättre tror jag...hehe, det är ju många som tror det iallafall att bara man har fina grejer så rider man ju bättre...ligger kanske nåt i det så jag  prövar...haha!!!

      


Det som förgyllde dagen var iallafall clinicen med Andreas Helgstrand...jag blev verkligen imponerad utav hans ödmjukhet och så han dansade fram med sina tre hästar han hade med sig där, han visade en 5, 6 och en 7-åring och det var en fröjd för både öga och öra att se detta. Jag blev mycket inspirerad och glad av att få lyssna på en sådan härlig människa som just han. Nu ska här tränas vidare och jag insåg ju efter att ha lyssnat på honom så är jag inte på fel spår heller...han sa hela tiden att ha inte bråttom...hihi det kan jag väl heller inte bli beskylld för...är det några pållar som får ta det lugnt så är det de som står på Stall Kattryd....hihi!!!!

  

Fin hoppning var det också men det var inte nån häst jag fick wowkänsla av...ja förutom alla fina skimlar....och många skimlar var det, så läckra men annars ser nästan alla hästar lika ut och de hoppar lika bra alla, sen varierar ju piloterna och jag bli alltid lika överraskad hur snälla alla hästar är som har en hoppjerka i sadeln men ändå hoppar de sååå fint. Kul var att se alla duktiga svenskar...de hävdar sig mycket bra internationellt och mest stolt är ju jag över att se duktiga lilla Alexandra som blev 3a i sin klass...grattis fick jag säga då jag träffade henne och mamma efter klassens slut....  


  

Ne nu ska jag ut och trimma pållarna...de har ju vilat sig i fort nu under några dagar så de är säkert laddade...tjingeling!!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards