Kattryd

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Camilla - 18 februari 2011 06:55


Hela förra helgen var vi på Ridhuset och hjälpte till på Gina Tricot Grand Prix och vilken tillställning....helt super och både jag och husse är så stolta att få vara en del av detta. Var man än gick så såg man glada människor och detta utan att tveka säger jag "SMITTAR"....alla hade mer eller mindre ett leende på läppen (ja det finns ju undantag med dom som har fastväxta mungipor neråt...haha) men överlag så var stämningen på TOPP och de lovord som öste över hela arrangemanget från stallar till vipen det är nog få tävlingsarrangörer som får....jag säger iallafall "STORT GRATTIS"...till det gänget som grundlagt detta. Såklart är det ju allas förtjänst...alla poster har ju lika mycket värde för att allt ska klaffa så jag kostar på mig ett "STORT GRATTIS TILL ALLA".....hahha. Vi ses nästa år...  


  


Kung bore har bestämt att vi ska ha en lååååång vinter och nu känns det som den verkligen är lång och jag längtar med massor efter våren, och igår var herr tandläkare här och gjorde hästarna fina i munnen och jag kan säga att jag var ju inte avundsjuk på den stackarn som stod i ett något svalt stall utan vanta och putsade pållarna i munnen. Både Nisse och Helge skötte sig exemplariskt och lät bli att bita Benny i fingrarna...Helge han är lite utav en marschosist...älskar när det gör lite ont...hehe...konstig kuse men den UNDERBARASTE...  ...jaja Nisse är inte så dum han heller...han stod dyr still när tandis körde raspen fram och tillbaka...det låter ju hemskt för mitt öra...hur låter det då inte i huvet för stackaras pållen....men han gapade ju snällt så så farligt kan det ju ändå inte vara kan man tycka...men de säger ju inget...hihi


Träningarna är igång här på Kattryd och pållarna trimmas och hoppas inför vårens tävlingar...har bokat första fälttävlingen och det rycker i tarmen att få komma ut på banan....Nisse han blev full av energi när jag sa att nu har matte planerat in en tävling och jisses va det spritte till i den gamle pållen...hehehe

Hoppelihoppträningen på Rölle igår bevisade att både jag och Herr Brun är på banan...och jag blev så glad när han slog på en "liten" brall över ett hinder...hehe...det lilla får man bli glad över...han visar ju inte alltid sån glädje och jag säger alltid att jag önskar min pållen kunde bralla så som många andra gör när det är både kallt och början på året....och igår gjorde HAN det...jippeee. Ne nu e de fredag och sista arbetsdagen denna veckan...sen lite AW med arbetskollegor...ha en riktigt bra helg alla...tjingeling!!!!  

  

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards