Kattryd

Direktlänk till inlägg 9 december 2010

Rubrik saknas

Av Camilla - 9 december 2010 08:41

  

Vaknade av ett välkänt ljud i morse...brummet från Husses traktor som va ute och skottade, mer snö kom det i natt och nu är det vintrigt värre här på Kattryd. Älskar snö och det är sååå vackert ute och pållarna blir härligt pigga. Det ser ut som vi kan få en vit jul även i år...inte behöver man åka till några fjäll när man bor på ett..=).

  

Nu är det verkligen fint att rida ute och det bästa är att få pulsa i snön på de perfekt snöbelagda gärdena, Helge tyckte dock det var skiiitjobbigt igår när vi skulle galoppera i den djupa snön, men förstod efter ett tag att det var ju ganska roligt det här matte....och fick plötsligt helt ny energi och galopperade som aldrig förr...hihi. Det är verkligen skönt att känna när de får ta i och pustar, frustar och använder varenda muskel de har i lilla hästakroppen....lovely!!


  


Julen är snart här och i stallet är det julpyntat, hästarna tyckte det blev fint men Mulle tycker det är lite konstigt när man hängt upp maten på dörrarna, och röda band i det är verkligen märkligt säger han...konstiga saker det händer på det här hotellet...fnork...!!!



 
 
Ingen bild

Carin

9 december 2010 09:35

Visst är det ljuvligt med all snö!!! I synnerhet när man har vit häst... :D Picasso är sååå vit och fin... Mmmm... Jag ÄLSKAR snöfyllda hagar! Att dom stora fälten dessutom förvandlas till galoppsträckor gör ju inte saken sämre!

Kraaam Carin

Camilla

9 december 2010 20:37

Visst är det helt underbart...tänk va lyckligt lottade vi är...kram på dig me

 
Ingen bild

Majsan

9 december 2010 20:45

Å så fint du har pyntat i stallet, hälsa hästarna så gott och ha en god jul!!

Kram Kram

 
Jessica

Jessica

13 december 2010 13:24

Mysigt, lite avis blir jag allt på ditt fina stallpynt

http://tonicjessica.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards