Kattryd

Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Tidig morgon...

Av Camilla - 1 september 2010 10:02

       

Sitter och njuter av morgonkaffet i solskenet på altanen. Idag är min lediga dag och det är strålande väder, och just såna här dagar på höstkanten gör livet ganska skönt att leva. I morse så var jag ute i tidig timme och det är ju sååå vackert ute med daggen som ligger över ängarna och solen som just stigit upp. Ja det är för mig livsnjutning. Vovvarna gillar också att gå ut tidigt på en promenad, tyst är det och bara vi tre är vakna på Kattryd känns det som...men såklart står alla hästarna och bevakar vad vi gör och väntar på att få gå ut de också....här kan man inte göra något utan att de har koll..hehe! 

      

Ja, lugnet har lagt sig lite efter helgens stora händelse...årets upplaga av Kattryd Grand Prix gick av stapeln och vår roliga interntävling blev trots ett hemskt väder....en succé....alla hästar gjordes fina och banan bygdes för i år var det Ride & Bike som stod på programmet...alla red en liten hoppbana med sin häst och sen cykla en liten bana själva. Alla hade så fint klätt ut sig för även stilpoäng räknas. Som vanligt var ju Hasse domare och alla mutor var tillåtna. I veterinärkontrollen satt assisterande Janne och Peder som även de var mutbara och det var inte bara hästarna som kollades...hehe!! Snyggaste hoppet i tävlingen stod iallafall Mulle för...kolla in dessa framben...hehe

  

 Han upptäckte ganska sent ankorna som låg och flöt i vattenmattan och oooh de kanske kunde hoppa upp och bita mig...hihi...sötast för dagen iallafall.

Många goa skratt blev det och vi hade ju sån tur att det höll upp precis när vi red men lagom när vi var färdiga så bröt he...et lös med både åska och skyfall....hela padocken såg efteråt ut som en sjö....och ankorna fick påfyllning i sin bassäng där det gick vågor...hihi!

  


  Vann hela tävlingen gjorde Sofia och Music som var bovar i hela tävlingen jagad av fru polis....Malin och China som tog hem stilpriset!!

           


Alla hade skänkt pris till prisbordet och första priset var ett täcke med brodyr på sponsrat av Hööks...tack Angelica!!!  Efteråt samlades alla och vi grillade och Malin hade fixat en femkamp där vi delades in lag och tävlade i langa vatten, kasta boll i hink...(svårt), och det mest populäraste va att köra slalom med fyrhjulingen...och gissa vem som va snabbast....haha...ja och Lisa såklart...i ösregn körde vi på 1,24....Carina som också lyste som en sol och hon körde för första gången en sån här och gjorde det jättebra....de andra kom låååångt efter...haha..ska va tjejer till sånt här...ja kul va de och vi ser fram emot nästa KGP....!!!

      


Ne nu är kaffet slut och jag får ta och gå ut i det fina vädret...ha det gott alla i det härliga höstvädret....tjingeling!!!!

 
 
Ann

Ann

8 september 2010 11:31

Vilka härliga bilder du har i bloggen!
Och ni verkar ha haft kul på KGP! :)

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jessica

10 september 2010 20:32

Bästa bilden på lycka =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards