Kattryd

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Camilla - 11 juli 2010 09:53

  

Härliga sommar...lika kallt som det var i vintras lika varmt är det nu...hehe och i vinter har vi klagat på att det varit kallt och längtat till sommar och värme men aldrig blir man nöjd....nu är det "követ" och jag längtar efter regn och sval luft så man kan röra sig utan att behöva gå och duscha hela tiden. Sommaren är väl underbar... men alla insekter tar udden ur den lite och det är synd om  våra pållar som inte får vara ifred för de otäckingarna och när jag ska rida så får jag koncentrera mig på att få bort fanstygen hela tiden för att de inte ska bita både mig och totton....aldrig ä de bra....men kvällarna är goa och ljumma och då vill vi ju sitta ute och ha det skönt....och vem kommer då....jo de små jävla knotten som är som iglar över en och förstör även detta sköna med sommar....de här är sommarkänsla det...hahaha!!!


  

En del av hästarna i stallet har sommarlov och är på kollo....i sommarhagen på Hallagärdet. Igår var jag där med K och tittade till pållarna och de har det verkligen jätteskönt, tre grabbar som bara får vara hästar i en månad det är sommarkänsla det!!! Mina grabbar däremot har ingen sommarlunk inte...de trimmas vidare för kommande tävlingar...vila kan vi göra till vintern när det ändå är kallt och bedrövligt!!


     

Ja de är sommarkänsla över hela Kattryd, lite hästar i stallet och höet ligger på logen och i stora vita balar....sommarlunken har verkligen infunnit sig...vi tar dagarna som de kommer och det är ju verkligen semester det.. Nu väntar några dagar vid havet och jag ser fram emot salta bad och lååånga sköna kvällar med promenader längs stranden och solnedgång vid havet....skönt för själen det!! Ha en go fortsatt sommar alla....tjingeling!!! 

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards