Kattryd

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av Camilla - 7 juni 2010 21:21

 

Hua va tiden går och vi fick i helgen känna lite prov på sommarvärme och mycket sol så mycket att jag blev lite röd om nosen...hehe och det var jag inte ensam om för i lördags samlades vi alla i stallet och hade lite fixardag. Det städades och fejades så nu är stallet så rent och luktar så gott så inte kan man tro att det bor hästar där...hihi...till och med ser man ut genom fönstren. Och de som älskade solen mest fick en målarpensel i handen för att måla staketen och de fick känna på röd nos...lite brända brudar kan ja säga...hehe!! Ja en del fick ju inte allt att fastna på staketet.....=)) men lite fastnade iallafall så nu är det nymålat och fint och staketen ser ut som nya!!!

  

Sommar på Kattryd är härligt och allt är så grönt och skönt...på åkrarna växer det och frodas...nu kom det ju lite regn också vilket gör att det växer ännu mer. Snart dags för pållarna att gå ut på bete dygnet runt och ha lite sommarlov...hoppas bara att det inte blir massa sattyg för dem som blinningar och knott...det som förstör den finaste tiden för hästarna är dessa hemska jävulska varelser.  Men matte har köpt fin fina nya flugtäcken som täcker det mesta så älsklingarna kan gå ostört och inte behöva bli sönderbitna.

  

Veckan är fylld av aktiviteter och imorgon har vi hoppträning, onsdag är det programridning och torsdag hoppträning för bästaste Emma...och till helgen är det hoppkurs på BFK...själv ska jag inte deltaga då jag har bortamatch på lördag och det blir heldag, sen lite tävling på söndag.... jag hoppas bara att huvet hänger med för det har gjort sig påmint lite för mycket nu det senaste...kan man byta ut det tro...hm...ne nu är det dags att stänga och gå och lägga sig....tjingeling!!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards