Kattryd

Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Älskade mor

Av Camilla - 30 maj 2010 21:40

Helgen gick fort och spenderades vid havet hos mor & far...alltid lika härligt att få vara där och bli lite ompysslad. Nu var det ju mors dag idag och då var det ju jag som skulle pyssla om mor men hur lätt är det att få henne att sitta still och inte göra nåt. Imorse vaknade jag av att hon bakade jordgubbstårta..som jag skulle gjort, men jag låg istället och snarkade gott medans hon stohejade och eftersom jag  sov upp halva dagen så blev det nästan så att det blev tårta till frukost...hehe.

Många lååånga promenader blir det när vi är vid havet och igår så var det ju strålande väder för just en sådan, så Clara och mamma hängde på så vi tog en tur ner på stranden. Och här finns det gott om kaniner som Clara är helt tokig i så koppel är det som gäller...för hon blir helt paralyserad av att leta och jaga kaniner.

Sommaren är här för nu är hästarna släppta på grönbete utmed havspromenaden....så vackert att se dem gå här och beta...att sitta och titta på hästar som går på detta viset det är medicin för själen...kan inget annat än att må bra...härligt!!! Ett besök på Gits Gård och Sammels hanns med också. På Sammel har de ju fått fölisar....åååå så söta...vill också ha en här på Kattryd, saknar det verkligen. Det är få förunnat att få se dessa små liv komma till världen och ha dem springandes i hagen och se dem leka. Det är 10 år sen i år vi fick vårt första föl här på Kattryd...dock inte det sista men Helge och hans kompis Bebbe föddes här sommaren 2000....åren går och i år fyller Helge 10 som vi firar i midsommar...dubbelt firande blir de...hehe!!!

  

Veckan som kommer är fullspäckad med jobb, hästar och träning. Cissi kommer till Kattryd och trimmar oss lite i krumilur...ska bli kul som vanligt..säkert ganska svettigt men ack så roligt. Båda kusarna ska få springa fint för att senare i veckan springa fort....ja för det är ju terräng på schemat också...ne nu ropar kudden....tjingeling!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards