Kattryd

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Camilla - 16 maj 2010 09:07

  

Våren har äntligen slagit ut här på fjället och hästarna får tugga lite grönt som dom älskar. Nisse han bara njuter av sin pension och sneglar lite då och då på hindren som står i hagen..."kanske man skulle ta sig ett skutt"...det finns väl inget mer rogivande än att se hästar som går och tuggar gräs....men det är spring i de gamla benen....först äter vi sen springer vi ett varv...hehe. Tiden går fort...våren kom men har dragit på det lite så tre veckor så först igår blev det äntligen lite varmt...regn till att börja med men ändå varmt. Jag och Helge åkte ner till BFK och tävlade lite dressyr...vilket jag inte ångrar för när jag tittade ut på morgonen så var det väldigt nära att jag blev kvar hemma...för jag hatar att tävla i regn. Men så tyckte jag det lättade lite och drog iväg...därnere så kom det såklart världens skur precis när jag skulle ta ut och göra iordning...glad att jag inte hade Nisse med för han verkligen hatar regn...Helge han tar ju livet me ro. Och just det gjorde han...jag kände direkt när jag satt upp...aha...de här gillar han. Han bara sträckte upp sig och sa...."se på mig"...haha.

   

Inne på dressyrbanan gjorde Helge verkligen bra ifrån sig...nu är det ju bara piloten som ska öva mer...haha, det här med krumilur är ju inte min grej men när jag har en häst som bara älskar det så får jag väl bita ihop och bara göra det...men det finns mycket kvar att slipa på. Synd att jag shabblade bort hans fina skritt...men det gör vi bättre nästa gång =)). Med hela 68% så ledde vi till sista ryttaren....men slutade som tvåa och jag är jätteglad över min vackra bruna springare....

    

Puss på dig min ängel....

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards