Kattryd

Alla inlägg den 13 april 2010

Av Camilla - 13 april 2010 13:44

  

Vänner är något som alla vill ha....även våra fyrbenta och häromdagen var lilla Sigrid här på besök och lekte.... Clara som blev överlycklig att någon ville leka med henne för "syrran" är ju inte så lekfull utan är mest grinig och vill bara leka själv, inte ha nån liten byracka hängandes runt sig....haha. Så det blev mycket spring och Clara var tvungen att visa Sigrid sin boll och hur man lekte med den...hihi...Sigrid gjorde ett litet försök men bollen va ju sååå stor...hehe!!

  

Tänk va skönt att få ha riktiga vänner som ser en som den du är och inte förtalar eller vill något illa. Jag är lyckligt lottad som har sådana och de andra har jag raderat och det är så skönt även om de gör sig till känna hela tiden och försöker göra livet surt, det är så tragiskt med människor som har ett så tråkigt liv att de måste försöka göra livet surt även för andra, de kan inte se att någon annan har det bra eller att någon annan mår bättre...nä då ska det störas och göras illa och förtalas...det gör mig sååå less. Det hjälper heller inte alltid att ta avstånd från elaka människor...de finns där ändå...men då är det de fina, goa snälla, underbara, vännerna jag uppskattar och jag är verkligen glad över de fina vänner jag har och ni vet vilka ni är....love ya! Och just idag ska jag mysa tillsammans med några utav dem...=)

Det finns ett härligt ordspråk som säger "Tala är silver men tiga är guld"...säger så mycket  om hur en människa är. En som springer med förtal och osanningar är ingen förtroendegivande person och heller ingen jag vill ha som vän. Ja, vem är ens vän eller fiende....nåt att fundera över och jag har ett så kul spel som heter så...det fick jag av en hög med trevliga inackorderingar för många år sen och det är lika kul fortfarande det spelet och spelas ofta.

Jag är glad att jag har fyrbenta vänner som hela tiden är glada, goa och ger så mycket energi...och nu ska jag just ut och ta hand om min fyrbenta....lille Nisse har fått en pyttesår på kronranden men är jättesvullen och har ajaj så nu ska jag lägga om det lilla knappt synbara såret och se till att min underbara vita springare blir kurant....tjingling!!!     

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards