Kattryd

Alla inlägg den 6 april 2010

Av Camilla - 6 april 2010 15:15

Energin har tagit slut och jag försöker samla kraft men den infinner sig inte...det är huvudvärken som suger ur den lilla kraft jag har...finns det nya huven att köpa på tradera tro...ska kolla...hehe, kanske är det vårens alla roliga saker eller är det för mycket just nu bara...ja nåt är det. Skönt är det då att bo på landet där det är lugnt, ingen stress, här laddar jag mina batterier och tar dagen som den kommer. Påsken flög förbi som en stormvind...många dagar ledigt men de gick med en väldans fart och vips så var det vardag igen. Jag, husse, jackisarna och pållarna har iallafall njutit av vår ledighet och det mesta av vårbruket är färdigt, hagarna ska nu bara torka upp lite så att det går att gräsharva dem. I sommarhagarna kan man skymta gröna små strån...gräset har börjat att växa och nu väntar vi bara på solen sen så smäller det nog bara till och blir riktigt grönt...och det längtar jag verkligen efter, det är rätt grått och trist nu och allt är brunt och sketet...särskilt min vita pålle, han vill ju inte vara vit så han kamoflerar sig hela tiden och är just BRUN...hehe...men han är lycklig =).

  

Havet hägrar och jag tror jag drar dit till helgen, packar in pållarna i lådan och åker ner för lite träning...säsongen för fälttävlan närmar sig vilket jag ser fram emot. Sista helgen i april drar första tävlingen igång, hoppas bara det torkar upp lite. Här hemma dröjer det nog innan det går att rida på ängarna...rätt så blött än är det. Men neråt landet är det ju lite tidigare så där är det nog rätt lugnt. En tur till hajjerna först också kanske så nisseman får känna lite på hinderbana....! Imorrn blir det lite krumilurträning och hela stallgänget är laddat och längtar efter Cissis träning, då får vi bekänna färg både ryttare och hästar...jättekul ska det bli, hoppas verkligen det blir fint väder så vi kan få rida ute...det är inget roligt att vara i ridhus nu när ridbanan är så fin...dansa lite   soldans....! Nu tänker jag gå och lägga mig på spikmattan...kanske huvudvärken blir bättre då....tjingeling!!!

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards