Kattryd

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Soliga dagar

Av Camilla - 24 februari 2010 07:19

Att vintern kan vara lika vacker som busig det har vi fått känna på. Mycke snö är det just nu och mer ska det bli....ja lite merjobb för de flesta men samtidigt en smak på gemenskap....iallafall här på Kattryd. Grannar hjälper varandra och husse har varit och skottat åt grannar och satt på snökedjor m.m...det är sånt man gör i såna här tider...man hjälper varandra! När solen äntligen tittar fram så blir det varmt och skönt och igår var just en sån dag. Helt fantastiskt att få sitta på hästryggen i solskenet och det värmer om kinderna...lycklig som en gnu...trotsade värken i kroppen och tog en lång tur tillsammans med min roliga nya inackordering Katarina...som för övrigt köpt Lexingtonlakan till sin prins...haha...fick ett gott skratt igår när hon kom till stallet och köpt det finaste finast spån till sin lilla kuse....hehe...fin häst ska ha det bästa!!!

 

Vovvarna är helt galna i snön och ska bita och döda varendaste liten snöklump....

Selma springer upp i snöhögen hämtar en klump och så dödar hon den...hehe

  

Clara blir arg på syrran när hon hinner före henne eller tar klumpen som matte kastat...syskonkärlek de...  .


Idag är min lediga dag och jag hoppas verkligen att solen tittar fram även idag då den värmer så gott. Kanske jag tar med mig K på en ponnygalopp även idag...hihi...hon tyckte det gick lite fort igår, men jag ska nog få ordning på henne också...här på Kattryd är vi inte så fina i kanten utan vi rider ut våra hästar i terrängen och använder oss av den...återigen kopplar jag tillbaka till föredraget av Colting som tydligt sa hur mycket man kan använda just naturen till sin träning och det gäller ju även hästar. Tänk så många hästar som aldrig nästan ens ser dagsljus...står inne och rids inne...hm stackars djur!!!


Skänker också idag en tanke till mina grannar som igår miste sin käre hästvän Dakke...jag vet hur det är och därför många hjärtan till er          

Tänker också på en vän som idag ska opereras och hoppas att det går bra...jag håller tummar och tår.....kram till dig!!!


Ser fram emot helgen med stort H som börjar redan på torsdag...alla hästvänners lycka att få åka till Scandinavium och gå på fina hästtävlingar plus en mässa där det mesta finns. Ska bli kul att få träffa både utsällare och besökare....dit åker jag med de bästaste av bästa...love ya! Ikväll så blir det ett besök på Göterborgs Opera och jag hoppas verkligen att vädergudarna håller sig i skinnet så vi slipper köra i snöstorm....usch...nu längtar jag lite till sommaren....tijngeling!!

 
 
Ingen bild

Drottningen av Saba

24 februari 2010 12:48

Vi ses på torsdag!

 
Ingen bild

Miss U

24 februari 2010 16:34

Jaaa vi ses där. Glöm inte messa!
Krami

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards