Kattryd

Alla inlägg den 22 februari 2010

Av Camilla - 22 februari 2010 14:45

  

Hej och hå....nu har vi vinter vi länge kan tala om. Jag är ganska gammal men har inte upplevt någon sådan här vinter vad jag kan minnas. Visst är det mysigt med vintervitt men det kunde väl vara lite lagom. Det är det ju inte nu då jag känner mig som jag vore i värsta Norrland. Snövallarna här på Kattryd är så höga att vi snart inte ser utanför gården..hehe. Igår satt husse i traktorn som en hel arbetsdag....det brummade mellan 8 och 16 med en kort liten matrast...och de e tur att husse är så flitig med sin traktor för annars kunde vi hälsa hem och bädda ner oss i sängen för i helgen har vi fått skotta oss både ur och in i hus och stall...de liksom slutade ju aldrig att snöa...flingorna föll handlöst ner från himlahelvetet.


  

Hästarna är dock lyckliga i snön och piggare och piggare blir dom...hur kul kan de va med snö...ja jag är iallafall lycklig så länge de är lyckliga. Helge var på topp på sin första riktiga hoppträning i torsdags och gjorde en strålande sådan, Anna sa: "Han tar vid där han slutade!", ja inte kunde jag känna att han har vilat en längre period....finare än nånsin och inte ens ett "stön" han gjorde...jättekul!


     

Duracelljyckarna är också pigga och glada men värst är det Clara...hon får inte nog att vara ute i snön. På promenaderna så hoppar hon upp och ner i varje snödriva...så hon har att göra...haha! Selma dock är lite sådär då hon är rätt frösen av sig och ser helst att hon får vara inne i stallet och jaga "musen"...vilket är bra för då slipper ju katten Skrållan göra de jobbet...hon latar sig mest inne där det är varmt och skönt.

  

...tjingeling!!!


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards