Kattryd

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Nöjd

Av Camilla - 7 februari 2010 08:41

  

Jaha, så var denna helgen snart till ända, söndagen är vilodagen....nja inte för så mig...många järn i elden. Idag är det tävling i Alingsås och många är där...burr. Det är alldeles för kallt, jag håller mig hemma på gården och rider istället, då kan jag bulsa på mig kläder utan att behöva tänka på att ta av dem. Igår var det ju sol och den värmde helt underbart, får det vara sol så smälter snön sakta bort och vi slipper en vårflod. Mina hästar känns underbart fräscha och den gamle har verkligen vårkänslor, Helge han tar livet med ro men är ändå en tiger att rida. Pigga som satan är de och jag får hålla mig i när jag rider för det surrar en turbo i båda. Helge är snart på banan igen efter lite längre vila. Då är det både dressyr och hoppträning som gäller och vi är anmälda till att rida i BFKs lag. Ja igår var det kickoff på klubben och det var en jättetrevlig tillställning. I år hade de valt en avsutten kickoff och det var en helt suverän ide, då blir det att man pratar mer med varandra. Vi fick en föreläsning i hästens foder, vilket var mycket bra. Jag kan ju en hel del men det behövs alltid en uppfräschning och så är det ju så att ju mer man lär sig, så förstår man också hur lite man kan.Efter detta var det dags för en god macka och kaffe, innan Mr Colting tog vid....en mycket rolig och inspirerande föreläsning gjorde han. Många tips både när det gäller träning och kost...verkligen bra! Vi fick till och med några goda recept att ta med hem. Så var det lite eftersnack och det var ju lite kluvet, vi skulle samlas i respektive gren, vad gör man då om man rider alla...hehe.


Tack iallafall till Frida, Maria och Carina som fixat detta för oss medlemmar, det va ju inte helt gratis om jag förstått det rätt....genreöst. Det finns ju några medlemmar som uppskattar det som görs och inte bara är missnöjda, gnälliga och ska ha mer och mer. Jag ser fram emot ett kul år med BFK som är mitt hjärta och kommer alltid vara, det är här jag har mina ridkompisar och har kul tillsammans. Snart ska vi dessutom tillsammans ha en träningshelg hos Viktoria, det lackar ju mot fälttävlanssäsongen och vi är laddade..ser verkligen fram emot detta. Ja detta år blir ett välfyllt spännande hästår.....tjingeling!!!!

 
 
Ingen bild

Lisa

8 februari 2010 09:46

Heja BFK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards