Kattryd

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Rubrik saknas

Av Camilla - 16 oktober 2009 15:00

Else i havet  

Medans snön faller här på Kattryd så längtar jag ner till havet. Och nu är det inte många dagar tills lasset går ner till västkusten. Då packar jag in hästar, hundar och husse i bilen och drar ner för några härliga dagar med salta vindar och förhoppningsvis solprydd himmel vid havet. Jag tycker att det här snöandet kom alldelses för tidigt och när jag pratar med de som bor på sydligare breddgrader så är det mer vårkänslor man får....lite orättvist kan jag tycka! Men man kan ju inte få allt här i livet....här på Kattryd så har vi ju det underbart med härliga skogsvägar där man kan rida milsvidda turer på hästryggen, man kan promenera med hundarna, plocka bär av olika slag, det blåser inte lika hårt och man kan gå ut och fortfarande ha en frisyr.....detta finns inte på västkusten, där finns bara havet och blåsten...hihi!!! Men det är väldans skönt att kunna få åka dit och känna av det och sen är det lika skönt att komma hem!


Igår var jag och Helge på krumilurträning och det var lika roligt som vanligt. Härliga människor och ett såå fint ridhus att rida i gör att man längtar till träningen varje gång. Lille Helge blir allt finare och finare och svårighetsgraden höjs ett pinnhål varje gång. Det är en utmaning varje gång och jag inser att det blir roligare ju mer svårigheter det blir. Helge har drabbats av en liten munspricka så igår fick jag rida honom på hackamore och jag ställde mig frågan hur ska detta gå - och det gick hur bra som helst. Helge har blivit så stadig att det inte gjorde så mycket skillnad med att ha ett bett i hans mun eller ett hackamore. Kul tycker jag för det är ju inte helt lätt att krumilura utan nåt i munnen på hästen....hihi!

Clara i gräset  

Vovvarna på Kattryd är pigga, glada och full i fan, Selmas onda tass har läkt fint och nu är det full rulle igen utan bandage och klon börjar växa ut igen. Men vi har sorg på Kattryd, alla gosedjur har dödats och ska nu begravas. Det är helt enkelt inte så lätta att vara gosedjur och ha två russels hängandes i var sin ända som drar åt var sitt håll....hm, så det blir till att åka en sväng till Ikea och inhandla några nya kompisar...eller snarare dödarobjekt. För det har alltså inte gått mer än två dagar sen båda fick varsin ny "kamrat" men hur länge tror ni att de höll....haha...10 minuter sen va en fot av, 10 minuter till så va andra benet av...kanske skulle köpa nåt i stål...haha!


Helgen står för dörren och idag skulle vår städerska varit här och städat vårt lilla hus. Men ingen städerska kom...hon kom inte upp för alla våra backar, för i den berömda ebbaredsbacken stod det lastbilar på tvären och när hon sen skulle ta en annan väg blev hon ståendes, slirandes själv så hon fick vända hem igen. Så det blir till att städa lite själv idag då....så huset blir helgfint! Husse kommer snart hem så då ska jag sätta dammsugaren i handen på honom...hehe. Sen blir det lite ridning på schemat...troligtvis inne idag då min hovslagare lovade heligt  att jag inte behövde några sulor då det inte skulle bli nån snö....haha....så var det med det löftet....ha en go helg alla goa männsikor.....tjingeling!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 23 maj 2017 07:46

    Men godmorgon vänner, må solen lysa vackert på er, har du haft en fin morgon. Själv sitter jag på altanen i morgonsolen med en kopp kaffe bredvid, fåglarna kvittrar och lugnet på Kattryd är slående. Jag älskar mitt Kattryd på våren när solen värm...

Av Camilla - 10 mars 2017 07:08

       Goooodmorgon du sköna fredag, ja å du me, tänk att veckans femte dag är den som iallafall jag längtar mest till och tycker är den skönaste dagen på heela veckan....tycker inte du? Fler fredagar för folket, fräcka fredag....ja äntligen är du...

Av Camilla - 20 januari 2017 17:38

     Solen skiner, fåglarna kvittrar, backen är mjuk och det är 9 grader varmt...vad säger man...är det vååååår, men det är ju bara januari....ja lite up and down måste man säga....ena dagen snöstorm andra vår...hänger ni me...inte jag, känns ju...

Av Camilla - 9 januari 2017 08:01

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Av Camilla - 9 januari 2017 07:39

    Äntligen är det lite vinter, vitt ute och frostigt i träden, det gillar jag. Hästarna blir pigga och glada, ja kanske lite för glada...he he, utmaningen för mig är ett stort snötäckt gräsgärde, att få lägga en snögalopp har jag längtat efter l...

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards