Kattryd

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Camilla - 3 juni 2009 09:58

Idag ledig dag och solen skiner fortfarande, luften har blivit svalare (tack och lov) för i söndags fick jag en släng av solsting...det var alldeles för varmt att sitta på balkongen och måla räcke....hua! Sommaren är väl ändå här och hästarna går i sommarhagarna och tuggar gräs för fullt, runda magar hör sommaren till...hiihii...

Ja vad har hänt sen sist här då....jo jag och Nisse har varit på besök i Falkenberg och Sammel, där var det ett litet föl som tittat ut...en liten hingst så sööööt....

Fölis med sin mamma....så korrekt och fin....nästa hingstämne Pernilla?? Ja de är så söta att jag inte kan titta mig mätt, jag blir lite sugen själv igen att få lite föl här på Kattryd....vem vet..!?!?

Bugatti som lillen heter är en social och trevlig individ....


Ville gärna gossa me sin "mamma" nummer två......

Nere i Falkenberg så passade jag och Nisse på att tävla i fälttävlan hos Hermanstorp, den är nog den finaste banan att rida på, men ack lite svår för det är så öppet och lite upp och ner så det är svårt att ha koll på sitt tempo, och det visade ju sig när vi kom i mål efter terrängen då vi red en halv minut för fort...haha, ändå kändes det väldigt rytmiskt och lugnt hela vägen runt, men min lilla Nisse är storgalopperad och då luras det lite.

Vi gjorde iallafall en väldigt fin dag med start i dressyr där vi lyckades få hela 70.5% vilket är bra för oss då dressyren inte är min starka sida eller intresse. Hoppningen gick strålande, inte en endaste gång Nisse blev stark utan vi fick en lugn och harmonisk runda. Sen det roligaste och det terrängen, en 1000 m bana som gick över 14 härliga hinder, Nisse tvekar ju inte utan flög över alla hinder som sig bör. Han är en dröm att rida i terrängen....love ya....!

Efter många timmars väntan så slutade det iallafall med en blågul rosett och vi båda var jättenöjda, inte minst Nisse....han bara älskar det här och det är det han ska få göra de sista åren han är med på banan....han är ju ändå 19 år, men ack i så fin form. Nu blir det lite uppehåll med tävlandet och vi ska åter på det i augusti. Nu är det träning som gäller.....

En tur på stranden är ju inte fel....så lite fysträning på den får det bli!!!!

Nä, nu ska jag plantera blommor och hämta det resterande som saknas till vårt nya fina kök.....tjingeling!!!

/Milla


Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards