Kattryd

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Camilla - 25 mars 2009 13:16

Ja, solen skiner här på Kattryd och även om det är lite kallt i luften så tycker jag nog att det är vår på gång. Ja det är ju det enda vi längtar efter nu...en lång go vår då vi kan sitta ute och fika, rida i kortärmat och framförallt lapa sooool. Det gör iallafall vovvarna, de är riktiga livsnjutare och slänger sig ner i solväggen och vänder upp magen för att sen ligga där och insupa solstrålarnas värme. Igår var gudmor Lotta här på besök och lilla Clara blev sååå glad, men inte skulle hon tro att hon kunde ta Claras ben...nähä de e mitt och ingen annans...haha.

De va bus, bus, bus och bus igen....men ta inte mitt beeeen de e mitt! Du kan få en puss istället....



På gården är det en arbetsplats just nu...skräp och brädor ligger huller om buller och huset får nya kläder....helt superfint blir det! Vår snickare han är duktig han, tur att det blev han och inte de p.....a stollarna...! Ne inget ont om dom men nu känns det som det blir väldigt riktigt gjort. Snart är det glasverandans tur att få sig nya fönster, en gammal hederlig glasveranda som vi ska sitta i på ålderns höst.... ;). Ja det är ju en i Kattryd som blir gammal till veckan....haha....så verandan lär bli använd..=).

Hästarna är på topp och igår hade jag en sväva på molnupplevelse igen...mmm det är så kul att rida när det känns lätt, eller så är det våren...ny energi kommer in och ut me gammal skit! Nu har jag öppnat en ny bok och ser fram emot nya kapitel. Och just ett nytt sådant kommer imorrn....den nya fina hästen... en stjärna kommer till Kattryd! Jättekul och vi säger välkommen Freddan. Imorgon är det hoppträning för Anna och det är ju alltid lika kul, nu är det dock inte många gånger kvar att hoppa inomhus....yippee...det blir roligt att få vara ute snart istället, och det drar ihop sig, förhoppningsvis kan vi vara ute sista gången i april, det beror på Herr Väderlek...för hur kul e de i ridhus...instängt, rått, kallt och trångt...ne jag föredrar stor ridbana, frisk luft, helst sol på himlen och pigga hästar, de e allt roligare det. Men det har ändå varit jättekul att vara på Rölle, fantastiskt fin miljö och trevliga männsikor! På tal om trevliga människor så ska jag ut och umgås med de i stallet nu....tjingeling.

/Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards