Kattryd

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Camilla - 5 mars 2009 08:12

Våren är på väg det känns i luften, mildare vindar och plusgrader gör att snön här på Kattryd har smält bort, nu är det nästan barmark överallt, gräset lyser igenom på åkrarna och vägarna är vårmjuka då kjälen håller på att gå ur marken. Hästarna har också vårkänslor och fåglarna kvittrar i högan sky.

Vår prins är tillbaka på Kattryd och gör sig hörd, han pratar hela tiden. Igår när jag red ut så gnäggade han när vi lämnade gården och gnäggade när vi kom tillbaka, han gnäggar när vi går in i stallet och han gnäggar så fort vi pratar eller rör oss i stallet....hur mysig som helst. Gnägget är inget gällt hemskt skrik utan ett litet hö hö hö....som går rätt in i hjärtat och bara ett bevis på att han talar om att "hallå, här är jag"!


Dagarna går fort och det är redan torsdag en bit in i mars. Idag vaknade jag av ett brummande och marken skakade nästan....hm nu har bygget satt igång och sovmorgon var inte att tänka på...men Clara har sovmorgon, hon älskar sin nya sovkorg som hon fick på sin 1-årsdag....den är jättegoooo och hon vill gärna ligga och gotta sig i den, (mellan alla bus). Det kliar väldigt i den damens tänder så igår hade hon fått tag i en tidning....och strimlat den så det låg papper över hela köket...jättekul matte....se va duktig ja varit och svansen gick som en propell...haha. Nä nu måste jag skynda iväg...jag och Helge ska åka till Kungsbacka....tjingeling!

/Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards