Kattryd

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Camilla - 2 mars 2009 15:08

Idag är det andra dagen i mars och om man tittar ut så är det verkligen marsaväder....det snöar och är helt vitt ute ändå kvittrade fåglarna när jag klev ut bilen här hemma på Kattryd....visst är det mysigt!

Helgen har varit lugn och fin, jag har varit gräsänka =), husse har roat sig me

sina lekkamrater och varit på Spa....(jag är inte alls avundsjuk...ne). Här hemma på Kattryd har det iallafall varit lugnt och skönt...hihi...jag har myst  me hästar, hundar och katt i hela två dagar, roat mig me goa brudar och skrattat mig hes till en fantastisk show utan like, hur bra kan de bli????

Här är det fortfarande vinter och gärdet är fint att galoppera av hästarna på, för de är fulla me energi! Energi har även vår lilla Clara och hon hade sån tur för igår kom hennes kompis Leffe förbi här och ville leka, och gisses va det sprangs, rullade runt, sprang lite till och tjohoooo va kul detta var. När lekstunden var över så hade vi inte en trefärgad Russel, vi hade en svart..haha, så blir det när man ligger på rygg för grabbaran..haha!


Igår va lyckan total, lillkillen Galant anlände åter till Kattryd, han gnäggade när trailern körde ner på gårdsplanen och sen pratade han hela vägen in i stallet. Han hann inte in i boxen förrän det skulle rullas, och det blev både en två tre gånger....(han hann pussa på grannen Nisse däremellan också...).

Imorse gick han på två ben ur stallet, hade lite bråttom ut till sin kompis som också längtat efter sin lille buskamrat. Och det skulle busas innan de ens tittade åt höet som låg i hagen. Galant var också tvungen att nosa över hela hagen ifall någon annan hade varit där...man vet ju aldrig. Tänk va härligt det måste vara att få ha kompisar att leka me...det finns alldeles för många hästar som aldrig nånsin får ha det så, antingen får de inte gå ut eller så står de ensamma i en liten ruta...uscha så hemskt, här ser man vilket behov de har och hur glada de verkligen blir när de som nu kommer tillbaka efter en tids frånvaro och hur de har saknat varann, ibland undrar jag de tänker och om de tänker eller om det bara är instinkter (?) Nä nu ska här ut och ridas i snöyran....tjingeling!

/Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards