Kattryd

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Camilla - 8 februari 2009 20:11

Ja, så var det vinter igen. Imorse vaknade jag och va inte de piggaste som gick ur sängen, det blev lite väl sent igår kväll, galna K och B var här och det blev dans och tjoho till långt in på småtimmarna och det va inte min kropp direkt vän me....men när jag gick ut för att mata hästarna möttes jag utav massor av snö....igen, jag som sjöng "Vintern rasat ut....", de fick jag för det. Nu får jag sjunga " Åååå mitt vinterland .." istället. Jag tycker iof om att det är snö men det kan väl ändå bestämma sig...hihi.


Hästarna fick gå ut i hagen en stund innan det var dags att ge sig av ner till ridklubben för att hopptävla. Packa, packa, borsta, knoppa, lasta kusarna sen iväg. Det är lite pyssel innan vi kommer iväg, Helge var laddad och hade som vanligt svårt för att stå still, och höll på att slita ut ena framskon, ska binda fast fötterna på han får vi se om han gör likadant....=), elakt men de e ju j....igt dyrt att sko hästar nu för tiden så då behöver dom ju inte slita ut dem i förväg. Väl därnere hade tjejerna som ordnade tävlingen (vilket dom gjorde SUPER) fixat 2 boxar till mina tottar och där stod de bra. Det var många starter och det tog mer tid än väntat, tänkte mig att det skulle bli en kort tävlingsdag, jag är ju fortfarande inte kry, men det blev låång dag.


Nisse skötte sig strålande och jag fick två jättefina rundor på honom och nu är vi färdigkvalade inför fälttävlanssäsongen....tjoho, de ska bli sååå roligt och har nu planerat med V lite träning inför kommande season...kul!

Helge borde bli dressyrhäst, snacka om träben, han va jättefin de tre första hindren sen orkade han inte lyfta från marken mer....vet inte vad som hände, kanske inte jag var på topp men ändå inte likt honom. Ja, vi kan ju alla ha en dålig dag så det är inget jag hänger upp mig på, träning vidare som gäller iallafall och mer ut och hoppa banor....eller så får det bli krumilur för honom...! Det var en rolig dag iallafall och en mycket fint ordnad tävling, kul att träffa så många glada och goa människor ..=). Lottisen hade lånat min kamera och gick runt och fotade för att vi ska kunna göra ett litet reportage på BFKs hemsida =).....tjingeling!

/Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards