Kattryd

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Camilla - 3 februari 2009 19:30

Jag undrar vart dagarna tar vägen, redan tisdag och helgen flög förbi som en formel 1 bil. Jag fattar ingenting....ha, snart är det midsommar...hihi! Hästarna är pigga som satan, och i söndags släppte vi ut dem i stora sommarhagen och gissa om det blev springa av, Helge visste inte till sig av lycka och sprang oavbrutet i en kvart, Nancy sprang en lite stund sen ställde hon sig och tittade på när han stollen for runt som ett jehu, sparkade och iiiade som han gör när han försöker sig på en brall. Sprang runt Nancy för att få igång henne igen och när inte det gick så var det Nisses tur att bli uppjagad...för springa det skulle han....helt skogstokig! Så att de skulle vila den dagen var ju inte att tänka på, de hade just motionerat sig själva...hihi!

Clara skulle inte vara sämre hon och sprang inte utan hon flög omkring, fötterna va inte många sekunder i backen och jag lyckades till och med fånga henne på bild =). Eftersom det var så jättefint väder så passade hela familjen på att ta en skogspromenad och kolla in ägorna och Magnus skulle givetvis visa vad han åstadkommit i skogen genom att fälla 9 träd och sågat upp. Vi har hyresgäster på vår tomt det förstod vi när vi plötsligt hamnade rakt i deras toalett....en stor älgtoalett. Och vem var där och skulle äta dom små bajsarna då....jodå lilla Clara som äter ALLT...och då menar jag ALLT! Numera här på Kattryd så heter det slakthuset, för det finns inte ett gosedjur eller leksak som lever numera, allt är DÖDAT och slaktat i molekyler....och vem har gjort det då...jo lilla Clara...monsterhunden =). Men ja älskar henne ändå...hihi. Selma hon framhävs som en ängel på denna gård jämfört med huliganen, men jag har ett litet svag minne av att Selma var ett odjur när hon va valp också....hihi.

Vintern håller i sig och snön ligger vit på marken, under ligger det is och det är svainhalt...bilarna åker kana på vägen och härmodagen mötte jag en bil borta i vår kurva och den kunde inte stanna så den var på väg rakt emot mig i min sida då jag svängde in på mötesplatsen, precis innan den tog i min bil svängde den till och for rakt motsatt ner i diket på andra sidan vägen. Så kan det gå när man kör fort på vår lilla isiga väg! Att rida när det är vinterland är toppen, idag galopparbetade jag och Helge på ett gärde och han fick sträcka ut sina små lurviga som han bara älskar....som om han inte fick nog i söndags...haha. Gunnel var här och red Nisse ikväll och hon var sååå jättenöjd med honom då de krumilurade lite i paddocken. Kul att den gamle hästen sköter sig när jag har så snälla vänner som kommer och rider åt mig.

Laddad nu för till helgen blir det tävling, årets första och nu ska vi försöka kvala så vi snart kan rida lite fälttävlan igen. Det är Nisse som ska få tävla igen efter några års hoppande. Men det är ju det han älskar mest, att får springa fort i terrängen....å nu längtar jag verkligen. Nu får det gärna bli våååår! Nä nu måste kusarna få lite kvällsmat....tjingeling!

/Milla

Presentation


Mitt allt...

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards